ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

high_mission_e_concept_car_2015
خودرو

مشخصات فنی پورشه تایکان رسما اعلام شد؛ 600 اسب بخار قدرت و شتابی زیر 3.5 ثانیه

سال آینده یک اتفاق بسیار مهم در تاریخ پورشه ثبت خواهد شد، زیرا این کمپانی آلمانی در نظر دارد از نخستین خودروی تمام برقی خود با نام تایکان پرده برداری کند. تاکنون اطلاعات اندکی درباره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

سال آینده یک اتفاق بسیار مهم در تاریخ پورشه ثبت خواهد شد، زیرا این کمپانی آلمانی در نظر دارد از نخستین خودروی تمام برقی خود با نام تایکان پرده برداری کند.

تاکنون اطلاعات اندکی درباره تایکان در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود، اما دوشنبه گذشته شرکت پورشه با انتشار بیانیه ای رسمی به جزئیات بیشتری از این خودروی پاک پرداخت.

بر این اساس موتورهای برقی تایکان 600 اسب بخار قدرت تولید خواهند کرد. انرژی مورد نیاز این موتورها از طریق یک سیستم 800 ولتی تامین و توزیع خواهد شد. درباره ظرفیت باتری ها حرفی به میان نیامده، اما پورشه نوید داده که تایکان با یک بار شارژ می تواند تا 500 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

Mission E

به گفته پورشه، تایکان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی زیر 3.5 ثانیه نیاز دارد. این عملکرد مثال زدنی به لطف دو موتور برقی که کارکردی مشابه با نمونه های حاضر در اتومبیل مسابقه ای 919 دارند، حاصل می شود.

مهندسین پورشه به منظور باز گذاشتن دست طراحان، هر اکسل را به یک موتور جداگانه مجهز کرده اند؛ به عبارت بهتر یک موتور الکتریکی بر روی اکسل عقب و یک موتور دیگر بر روی اکسل جلوی تایکان قرار دارد.

porsche-confirms-specs-for-the-taycan-electric-car_1

باتری پورشه تایکان از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. به همین خاطر با 15 دقیقه شارژ با سیستم های 800 ولتی، امکان طی مسافت تا 400 کیلومتر فراهم می شود. باتری این خودرو با شارژرهای 400 ولتی نیز سازگاری دارد.

آنطور که پورشه پیش بینی کرده، این کمپانی توانایی تولید سالانه 20 هزار دستگاه تایکان را دارا خواهد بود. این رقم حدود دو سوم میزان فروش مدل پرطرفدار و محبوب 911 محسوب می شود.

تلاش های پورشه در راستای برقی سازی محصولات ستودنی بوده و احتمالا این خودروساز زودتر از رقبای هموطن خود وارد عرصه حمل و نقل الکتریکی خواهد شد. این کمپانی با سابقه آلمانی قصد دارد نیمی از محصولات خود را از سال 2025 با پیشرانه ای الکتریکی شده (هیبریدی یا تمام برقی) به مشتریان تحویل دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی