ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکام‌‌پیچ 97 با انتخاب 30 استارتاپ برگزیده پایان یافت

نمایشگاه الکامپ امسال برای چهارمین سال متوالی «الکام‌پیچ» را برگزار کرد تا ایده‌های کسب و کار 80 استارتاپ‌ معرفی و به بهترین‌ها جایزه داده شود. روز گذشته در آخرین ساعات پایانی نمایشگاه حدود 30 استارتاپ ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

نمایشگاه الکامپ امسال برای چهارمین سال متوالی «الکام‌پیچ» را برگزار کرد تا ایده‌های کسب و کار 80 استارتاپ‌ معرفی و به بهترین‌ها جایزه داده شود. روز گذشته در آخرین ساعات پایانی نمایشگاه حدود 30 استارتاپ با رای هیات داوران موفق به کسب عنوان شرکت‌های خلاق شدند و جوایزی به آنها تعلق گرفت.

براساس رای هیات داوران، استارت‌آپ‌های اسمارت وای فای، کامنت ماینر، تاندوری، کافه کادو، نظربین، زوپ، دیداب، چوبید، لوکوبوک، پاکلین، اُتیچر، همیان، تلیار و هاسپیتل، وندا، هوما، توانیتو، مهمانو، لایو گالری، کاربر مجازی، خشکشویی آنلاین زودشور،‌ اینپین، لاک‌پُست، فارس‌آوا و بات‌آوا، کارجوپلاس، حامی کلاب، موزرا، بیدکت، اینفکت و رزانا به عنوان شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های منتخب الکامپ 97 معرفی شدند.

طبق روال هر ساله مزایایی برای شرکت‌های خلاق در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند. برای مثال آنها از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله امکان خرید به صورت اقساطی یا لیزینگی، دریافت انواع وام با کمترین سود توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، صدور ضمانت نامه، معافیت گمرکی برای واردات محصولات غیرتجاری، دریافت امریه و معافیت نظام وظیفه البته به استثنای معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

بخش دیگری از جوایز، کمک‌هزینه به استارتاپ‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی است که استارتاپ‌های اسمارت وای‌فای، کامنت ماینر، تاندوری، کافه کادو، نظربین، زوپ و دیداب توانستند موفق به دریافت این کمک‌ هزینه‌ها شوند.

‌استارت‌آپ‌های اسمارت وای‌فای، کامنت ماینر، تاندوری، کافه کادو، نظربین، زوپ، دیداب، چوبید، لوکوبوک و پاکلین هم مشاوره مارکتینگ دریافت می‌کنند. همچنین استارت‌آپ‌های اسمارت وای‌فای، کامنت ماینر و تاندوری هر کدام به ترتیب جوایز نقدی به مبلغ‌های پنج، سه و دو میلیون دریافت کردند. نظربین‌، اسمارت‌ وای‌فای و حامی‌کلاب هم به عنوان تیم‌های برگزیده شناسایی شدند.

الکام‌پیچ، در دل الکام استارز جای می‌گیرد. استارتاپ‌ها در این بخش ایده خود را ارائه می‌کنند و پنل داوران که متشکل از داوران سرمایه گذار و کارآفرین است، ایده‌های عنوان شده را ارزیابی می‌کنند. «فرید خواهشی» مسئول الکام پیچ و عضو کمیته اجرایی الکام استارز پیش از این به دیجیاتو گفته بود:

«مهم‌ترین موضوعی که امسال به آن توجه کرده‌ایم، تلاشمان برای کاهش مقدار رقابت و دریافت جایزه است. در بسیاری از رویدادها چیزی وجود دارد به اسم جایزه، و داوری هم وجود دارد که مشخص می‌کند استارتاپ جایزه‌ای را می‌گیرد یا خیر. امسال سعی کردیم بگوییم اینجا محلی برای پیچ کردن ایده‌ است.»

البته امکان حضور در الکام‌پیچ برای تمامی استارتاپ‌ها وجود نداشت، چراکه تنها 80 استارتاپ از میان بیش از 400 استارتاپ شرکت کننده فرصت ثبت نام و حضور در استیج را پیدا کردند. با این حال حدود 30 استارتاپ در کارگروه‌های مختلف، از فیلتر مجموعا 60 داور گذشتند و الکام‌پیچ 97 را با اسم خودشان به پایان رساندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya_zara
    pouya_zara | ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

    لیست کامل استارت آپ هایی که در الکام پیچ شرکت کردن کجا می شه پیدا کرد؟

مطالب پیشنهادی