ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت سفارش غیر قانونی
خودرو

دلیل بازداشت شدن معاون وزیر صنعت چه بود؟

در ادامه رسیدگی به پرونده تخلف در ثبت سفارش غیر قانونی 6400 خودروی لوکس و تحقیق از مدیران و مسئولان دخیل در این پرونده به تازگی یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۶

در ادامه رسیدگی به پرونده تخلف در ثبت سفارش غیر قانونی 6400 خودروی لوکس و تحقیق از مدیران و مسئولان دخیل در این پرونده به تازگی یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت شد. براساس اطلاعات موجود این فرد که آقای «م» نام دارد یکی از معاونین کلیدی وزیر صنعت، معدن و تجارت است که با دستور بازپرس پرونده بازداشت شده و از وی تحقیق شده است. این در حالی است که متهم پس از انجام تحقیقات ابتدایی با قرار وثیقه آزاد شده است.

پیش از این حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نتیجه سوال دستگاه قضایی از وزارت صنعت معدن و تجارت و پاسخ آن‌ها گفت:

«آن‌ها یکسری پاسخ‌ها داده‌اند و دادستان تهران در حال تکمیل آن هستند. یکی از سوالات این بوده است که خودشان در نامه‌هایی که داده‌اند، گفته‌اند که یکی از مسئولان در سازمان توسعه تجارت اعلام داشته که ما از تیرماه سال 96، مطلع شدیم تخلفاتی صورت گرفته و مشخصا هم از 25 بهمن برای ما محرز شد که تخلفاتی انجام شده؛ لذا نامه‌نگاری کرده و به وزارت اطلاعات و سازمان تعزیرات اطلاع دادیم و درخواست کردیم که این اقدامات تامینی انجام گیرد.»

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: «سوال این بود که شما که در آن موقع به این موضوع رسیدید، غیر از نامه‌نگاری، آیا متوجه شدید که افراد تشکیلات خودتان نیز تخلفی کرده‌اند یا خیر؟ اگر به این موضوع رسیدید با آن‌ها چه برخوردی شده؟ آیا آن‌ها را عزل یا معرفی کردید؟ پاسخ به این پرسش‌ها هنوز دقیق مشخص نیست و دارند پیگیری می‌کنند.»

ثبت سفارش غیر قانونی

محسنی اژه‌ای معتقد است که بدوا به ذهن می‌رسد این میزان از تخلف نمی‌تواند بدون همکاری برخی از افراد حداقل در سازمان توسعه و تجارت انجام شده باشد. به گزارش فارس وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر جدیدترین آمار دستگیری‌ها گفت:

«این‌ها البته دو دسته هستند که یک دسته در تهران دستگیر شدند. قبلا 13 دستگیری داشتیم، 5 نفر نیز اخیرا بازداشت شدند همچنین دیروز حکم جلب افراد دیگری داده شد. البته اگر افراد دیگری در این فاصله زمانی دستگیر شده‌ باشند بنده اطلاع ندارم؛ ولی ابتدا 13 نفر در بازداشت بودند و 5 نفر هم اخیرا دستگیر شدند که بازداشت هستند. البته تعداد کسانی که ممکن است دستگیر شده باشند و با قرار آزاد شده باشند و یا احضار شده، ولی منجر به بازداشت‌شان نشده، بیشتر است، ولی کسانی که در بازداشت هستند، همان تعدادی است که عرض کردم.»

سال گذشته ثبت سفارش واردات خودرو به مدت 8 ماه متوقف شد اما تعدادی از واردکنندگان با لابی‌گری و تخلف توانستد با ثبت قانونی و واردات چند هزار خودرو این ممنوعیت را دور بزنند. انجمن واردکنندگان خودرو، تعداد خودروهایی که به شکل غیر قانونی وارد شده بودند را بیش از 13 هزار و وزارت صنعت معتقد بود که رقمی در حدود 6 تا 7 هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبتارش وارد کشور شده‌اند.

از سوی دیگر ابهاماتی در مورد تعداد خودروهای ترخیص شده، شنیده شد اما در نهایت واردات غیرقانونی خودروهای محرز و مورد پیگیری دستگاه قضائی قرار گرفت. در این روند افرادی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شدند اما هنوز اسامی آنها به طور رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

    shabestan.ir/detail/News/719534

    اینم تکذیب خبرش.مگه اینا از خودشون هم قراره بگیرن؟فساد همه گیر شده نمیشه دست کسیو رو کرد

مطالب پیشنهادی