ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از اگزینوس 5100 نخستین مودم 5G موبایل دنیا رونمایی کرد

همان طور که احتمالاً می دانید، سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 جدیدترین دستاورد خود در زمینه چیپ مودم موبایل را پشت درهای بسته معرفی کرد اما از تاریخ رونمایی رسمی آن حرفی نزد. حالا شرکت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

همان طور که احتمالاً می دانید، سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 جدیدترین دستاورد خود در زمینه چیپ مودم موبایل را پشت درهای بسته معرفی کرد اما از تاریخ رونمایی رسمی آن حرفی نزد. حالا شرکت کره ای از اگزینوس 5100 پرده برداشته و آن را نخستین مودم 5G سازگار با استانداردهای 3GPP دنیا معرفی کرده است.

مودم اگزینوس 5100 بر اساس معماری 10 نانومتری اختصاصی سامسونگ ساخته شده و از فناوری های دسترسی رادیویی موروثی نیز پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این فناوری ها شامل 2G GSM/CDMA, 3G WCDMA, TD-SCDMA, HSPA, 4G LTE می شوند. محصول جدید همچنین از باندهای زیر 6 گیگاهرتز و فناوری موج میلیمتری نیز در نسل پنجم شبکه ها پشتیبانی می کند.

طبق اظهارات رسمی سامسونگ، چیپ مودم جدید می تواند با استفاده از باند زیر 6 گیگاهرتز، سرعت دانلود 2 گیگابیت در ثانیه را فراهم کند که این رقم در زمان استفاده از فناوری موج میلیمتری به 6 گیگابیت در ثانیه می رسد. آمار مذکور به ترتیب 1.7 و 5 برابر سریعتر از نسل قبلی هستند.

اگزینوس

اما شاید مهم ترین نکته در خبر امروز سامسونگ، عرضه فناوری جدید به مشتریان تا پایان سال 2018 باشد که نشان دهنده عزم کمپانی برای تسخیر این حوزه از بازار است. سامسونگ همچنین با رونمایی از اگزینوس 5100 به دنبال تولیدکنندگانی (به عنوان مشتری) می گردد که خود علاقه یا توانایی لازم برای توسعه مودم های 5G را ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی