ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سوبارو ناچار به اسقاط محصولات معیوب سری Ascent شد؛ مشتری مداری به سبک ژاپنی ها

کمپانی ژاپنی سوبارو اخیرا برای کراس اوور Ascent مدل 2019 فراخوان داده است. دلیل این فراخوان که شامل 293 دستگاه خودرو می شود، جوشکاری نادرست بخشی از ستون B اعلام شده؛ به گفته سوبارو در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی ژاپنی سوبارو اخیرا برای کراس اوور Ascent مدل 2019 فراخوان داده است. دلیل این فراخوان که شامل 293 دستگاه خودرو می شود، جوشکاری نادرست بخشی از ستون B اعلام شده؛ به گفته سوبارو در صورت وقوع سانحه ممکن است این مساله آسیب دیدگی بیشتر سرنشینان را به دنبال داشته باشد.

2019-subaru-ascent-review

نکته بسیار جالب توجه اینکه بدلیل غیر قابل رفع بودن این ایراد، سوبار قول داده که تمامی مدل های معیوب را بطور کاملا رایگان با نمونه های جدید صفر کیلومتر تعویض می کند.

در اسنادی که سوبارو در اختیار سازمان امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا موسوم به NHTSA گذاشته، آمده:

همه مدل های مشمول توسط یکی از نمایندگان سوبارو بررسی شده و در صورت تایید ایراد با نمونه های نو جایگزین می شوند. از آنجایی که برطرف کردن این ایراد بصورت فیزیکی میسر نیست، خودروهای معیوب نابود خواهند شد.

2019-subaru-ascent-review (2)

آنطور که ژاپنی ها اعلام کرده اند، مدل های مشمول این فراخوان در تاریخ 13 الی 21 جولای 2018 تولید شده اند. برنامه ریزی نادرست نرم افزار ربات های جوشکار دلیل بروز ایراد مذکور عنوان شده است.

در کنار صدور فراخوان، سوبارو از نمایندگی های خود خواسته است که فروش مدل های تولیدی در دوره زمانی یاد شده را تا زمان بازبینی و بررسی دقیق توسط کارشناسان کارخانه متوقف کنند.

سوبارو 21 جولای امسال هنگام بررسی کیفی معمول محصولات خود در کارخانه ایندیانا متوجه عدم جوشکاری صحیح در اطراف ستون B شد. این خودروساز ژاپنی بلافاصله تحقیقات خود را آغاز نموده و در 26 جولای با تایید نقص نسبت به اعلام یک فراخوان اقدام کرد.

2019-subaru-ascent-review (2)

آنطور که یکی از سخنگویان سوبارو در گفتگو با نشریه Consumer Reports اشاره نموده، در زمان کشف این نقص تنها 9 دستگاه از خودروهای معیوب در دست مشتریان بوده و بقیه در نمایندگی ها حضور داشتند.

از ژوئن امسال تاکنون سوبارو موفق به فروش 6,486 دستگاه از کراس اوور Ascent شده است. این خودرو از موتور 2.4 لیتری جدید که 260 اسب بخار قدرت دارد، بهره می برد. وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را هم یک گیربکس CVT انجام می دهد.

2019-subaru-ascent-review (5)

برای مدل 2018 از Ascent سیستم های کمکی راننده سوبارو با نام EyeSight بصورت استاندارد ارایه شده و در تریم های بالاتر امکاناتی مثل چراغ های LED، سیستم صوتی با 14 اسپیکر و قطعات تزئینی چوبی در داخل کابین دیده می شوند.

در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که اهتمام سوبارو در مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان از طریق تحویل خودروهای جدید همانند داستان های باورنکردنی به نظر می رسد، زیرا ما به مشاهده و تحویل خودروهای معیوب و ایراددار صفر کیلومتر عادت کرده ایم! مساله عجیب تر اینکه این ایرادات عینی و واضح، از سوی سازندگان امری عادی و اتفاقی معمول انگاشته می شوند!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی