ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست ۷ نانومتری

عرضه انبوه چیپست های ۷ نانومتری از پاییز شروع می شود

اواخر هفته گذشته کمپانی کوالکام شایعات مربوط به چیپست ۷ نانومتری خود را تایید کرد و حالا گزارشی جدید از عرضه انبوه این تراشه ها توسط هواوی در آینده نزدیک منتشر شده است. بر اساس این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

اواخر هفته گذشته کمپانی کوالکام شایعات مربوط به چیپست ۷ نانومتری خود را تایید کرد و حالا گزارشی جدید از عرضه انبوه این تراشه ها توسط هواوی در آینده نزدیک منتشر شده است.

بر اساس این گزارش در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ چیپست کایرین ۹۸۰ بر پایه معماری ۷ نانومتری به صورت انبوه تولید شده و در قلب گوشی های میت ۲۰ و ۲۰ پرو جای خواهد گرفت.

چیپست های مذکور توسط کمپانی TSMC و با استفاده از فرآیند FinFET تولید خواهند شد. برآورد تحلیلگران بازار حاکی از این است که در سه ماهه آتی ۱۸ درصد از کل پردازنده های موبایلی سهم چیپست های ۷ نانومتری خواهد بود.چیپست ۷ نانومتریبر اساس فرضیات فعلی کایرین ۹۸۰ از چهار هسته Cortex-A77 برای پردازش وظایف سنگین و چهار هسته Cortex-A55 برای موارد سبک تر بهره می برد. این تراشه میزبان گرافیک Mali-G72 بوده و از مموری LPDDR4X DRAM نیز پشتیبانی می کند.

کایرین ۹۸۰ به لطف طراحی و تولید بر اساس معماری ۷ نانومتری کارایی بیشتری داشته و از نظر مصرف انرژی نیز بهینه تر است. از دیگر مزایای این تراشه باید به واحد پردازش شبکه عصبی (NPU) نسل دوم اشاره کرد. انتظار می رود طی رویداد IFA 2018 که در هفته جاری برپا می شود، شاهد رونمایی هواوی از چیپست مذکور باشیم.

بر اساس شایعات کنونی میت ۲۰ علاوه بر کایرین ۹۸۰ از نمایشگر ۶.۳ اینچی امولد، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. دوربین اصلی سه گانه و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز خیال کاربر را از بابت تصویربرداری با کیفیت راحت می کند.

باتری غول پیکر ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی و واسط کاربری EMUI 9 بر پایه اندروید پای از دیگر قابلیت های مورد انتظار  این موبایل ۹۹۹ دلاری هستند.

 

تماشا کنید: مقایسه هواوی میت 10 با سامسونگ گلکسی A8 پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی