ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

واردات دسته بازی بی سیم منوط به دریافت مجوز شد

دو ماه پیش بود که در لیست منتشر شده از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات کنسول‌ها و دسته‌ بازی ممنوع شد. حال، این ارگان اعلام کرده که واردات دسته بازی در صورت داشتن ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۴۵

دو ماه پیش بود که در لیست منتشر شده از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات کنسول‌ها و دسته‌ بازی ممنوع شد. حال، این ارگان اعلام کرده که واردات دسته بازی در صورت داشتن امکان ارتباط رادیویی و بی سیم بودن، نیاز به دریافت مجوز از رگولاتوری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزرات صنعت، معدن و تجارت این قانون جدید را در نامه‌ای به نمایندگی‌های خود در سرتاسر کشور ارسال کرده است:

ثبت سفارش و واردات «دسته‌بازی برای بازی با رایانه‌ یا سایر کنسول‌های بازی» در صورت داشتن قابلیت برقراری ارتباط رادیویی بی‌سیم (اعم از BIuetooth.Wifi سیسم‌کارت، GPS و یا هر نوع ارتباط رادیویی و یا بدون سیم دیگر) با شماره تعرفه (95045010) منوط به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد. خواهشمند است مراتب را یادداشت و به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردد.

واردات دسته بازی

لازم به ذکر است که اکثر دسته‌های بازی موجود در بازار، به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده‌اند. در ماه‌های اخیر و با توجه به نوسانات ارز، قیمت کنسول‌های بازی و قطعات جانبی آن‌ها با افزایش چشمگیری همراه بوده و قیمت پلی استیشن 4 که سال گذشته کم‌تر از یک و نیم میلیون تومان بود، در بازار امروز، از ۳ میلیون تومان فراتر می‌رود.

واردات دسته بازی و کنسول ها در شرایطی ممنوع است که هیچکدام از این کالاها نمونه داخلی ندارند؛ البته مدتی پیش بهروز مینایی، مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌ها از لزوم ساخت و توسعه کنسول بازی ایرانی گفته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mshadi
    mshadi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷

    دیگه ایران جای زندگی کردن نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی