ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات ها در توییتر
تکنولوژی

درخواست ظریف از مدیرعامل توییتر برای مبارزه با «ربات‌های اصلی»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک توییت به «جک دورسی» موسس توییتر، خواستار مبارزه او با ربات‌های توییتری شده که به گفته وی، به صورت هماهنگ شده از آلبانی و از سمت گروه های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۰

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک توییت به «جک دورسی» موسس توییتر، خواستار مبارزه او با ربات‌های توییتری شده که به گفته وی، به صورت هماهنگ شده از آلبانی و از سمت گروه های خاص هدایت می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان در روز 10 شهریورماه در مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به موضوعی اشاره کرد که باعث جنجال‌ها و انتقاداتی نسبت به او شد. ظریف در این مصاحبه بسیاری از کاربران منتقد و معترض به دولت و حاکمیت کشور را اکانت‌های فیک (جعلی) و ربات خوانده بود و از حضور آنها و نبستن اکانتشان در توییتر اظهار تعجب کرده بود.

 

ربات های توییتر

ظریف در توییت خود نوشته است:

««سلام جک. توئیتر حساب کاربران حقیقی ایرانی شامل مجری‌های تلویزیون و دانشجویان را با این تصور که بخشی از یک عملیات نفوذی هستند معلق کرد. چطور است به ربات‌های اصلی در تیرانا که برنامه تبلیغی واشنگتن برای تغییر رژیم در ایران را نشخوار می‌کنند هم توجه کنی؟»

تیرانا پایتخت کشور آلبانی هست و برخی از دولتمردان ادعا دارند که برخی از اعضای گروه منافقین با مستقر شدن در این شهر، اردوگاهی راه انداخته‌اند و مسئول داغ کردن هشتگ‌ها و ایجاد ترندهایی علیه نظام کشور هستند. این ادعا توسط برخی شبکه‌های خبری همچون الجزیره و کانال 4 هم در قالب گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی مطرح شده که یکی از این مستندات را جواد ظریف نیز در ادامه توییت خود آورده است.

ربات های توییتر

توییتر در سیاست‌های خود اعلام کرده حساب کاربران غیرواقعی که با اهداف خاص در جهت ترند‌سازی و تبلیغات سیاسی کشورهای مختلف و به صورت مصنوعی عمل کرده‌اند را مسدود می‌کند و جواد ظریف در راستای همین سیاست‌ها به موسس آن گوشزد کرده که ربات‌های برخی جناح‌ها را نیز در نظر داشته باشد. جک دورسی، مدیرعامل توییتر هنوز واکنشی به توییت ظریف نشان نداده است.

ظریف در مصاحبه اخیر خود درخصوص کاربران توییتری، حساب‌های فیک و ربات‌ها گفته بود:

«این حساب‌های فیکی که از این کشورها کاملا مشخص است که هدایت شده و شاید هم بیشترشان به صورت ربات انجام شود و هر بار می بینیم که یک حجم وسعیی از حرف های خلاف آداب و شئونات انسانیت در اینجاها مطرح می شود را آزاد گذاشتند. به هر حال احساس من این است که حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی می تواند یک پاد زهری باشد برای این حضور هماهنگ شده و در واقع خریداری شده برخی افراد واقعی و عموما غیر واقعی روی توییتر.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

    آخرین مصاحبه جولیان آسانژ قبل از اینکه ارتباطش به اینترنت توسط دولت انگلیس و امریکا قطع بشود
    ?☝

    https://www.aparat.com/v/j91zW

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی