ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جستجوی بصری مایکروسافت بینگ هوشمندتر می‌شود

هر چند موتور جستجوی بینگ مایکروسافت زیر سایه گوگل قرار دارد اما ردموندی‌ها با معرفی ویژگی‌های جدید سعی دارند کاربران بیشتری را به سمت خودشان بکشانند. «جستجوی بصری» (Visual Search) یکی از همین ویژگی‌ها است ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

هر چند موتور جستجوی بینگ مایکروسافت زیر سایه گوگل قرار دارد اما ردموندی‌ها با معرفی ویژگی‌های جدید سعی دارند کاربران بیشتری را به سمت خودشان بکشانند. «جستجوی بصری» (Visual Search) یکی از همین ویژگی‌ها است و حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، تا پایان این ماه دو قابلیت جدید و کاربردی به این بخش اضافه خواهد شد؛ رونویسی متون و حل مسائل ریاضی.

به کمک ویژگی حل مسائل ریاضی (Math Solver) کاربران می‌توانند از یک معادله ریاضی عکس گرفته و با استفاده از جستجوی بصری، مرحله به مرحله جواب معادله را ببینند. Math Solver در حال حاضر برای نسخه iOS بینگ منتشر شده و در هفته‌های آتی راهش را به اندروید هم پیدا می‌کند.

اما در کنار حل مسائل ریاضی، حضور قابلیت رونویسی متن (Text Transcription) دومین تغییر مثبت جستجوی بصری به شمار می‌رود که به کاربر اجازه می‌دهد تا از متن یا شماره‌ای عکس بگیرد و آن را مستقیما روی گوشی جستجو کرده یا به مخاطبینش اضافه کند. Text Transcription در هفته‌های آتی به iOS می‌آید و فعلا خبری از نسخه اندروید نیست.

جستجوی بصری بینگ

به همراه این دو ویژگی جدید نسخه‌های موبایل بینگ، مایکروسافت موتور جستجوگر خودش در دسکتاپ را هم دستخوش تغییراتی کرد تا کاربران کامپیوتر راحت‌تر بتوانند از جستجوی بصری استفاده کنند. در این بین مهمترین تغییر این است که حالا می توان یک عکس را کشیده و در نسخه کامپیوتر بینگ رها کردد تا جستجو راحت تر باشد.

برای کسانی که نمی‌دانند جستجوی بصری مبتنی بر موتور جستجوی بینگ بوده و با استفاده از عکس‌هایی که کاربر می‌گیرد اطلاعات و لینک‌هایی به او می‌دهد. مثلا فرض کنید یک جفت کفش دیده‌اید و نه اطلاعاتی از آن ندارید و نه می‌دانید از کجا این پوشیدنی را بخرید. حالا کافیست گوشی را از جیب دربیاورید، از کفش عکس بگیرید و آن را در بینگ آپلود کنید تا جزییات را به دست بیاورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی