ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تاخت و تاز بورگوارد در دنیای تکنولوژی؛ فناوری شارژ سریع از سوپراسپرت تا کراس اورهای برقی

این روزها کانسپت جدید ایزابلا (Isabella) توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. این کانسپت که ماحصل تلاش گروه مهندسی و طراحی شرکت بورگوارد است به راحتی یک خودروی برقی سوپر اسپرت مجهز ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

این روزها کانسپت جدید ایزابلا (Isabella) توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. این کانسپت که ماحصل تلاش گروه مهندسی و طراحی شرکت بورگوارد است به راحتی یک خودروی برقی سوپر اسپرت مجهز را به نمایش در می اورد. طراحان این کانسپت همه تلاش خود را به کار برده اند که این طرح مانند مدل کلاسیک ایزابلا پرطرفدار و پرسروصدا شود.

کمپانی ارائه دهنده کانسپت ایزابلا، یعنی کمپانی آلمانی بورگوارد در سال های اخیر تمام تلاش‌ خود را به کار برده که افراد متخصص در حوزه خودروهای الکتریکی را جذب و کمپانی خود را از لحاظ علمی ارتقاء قابل توجهی دهد که البته به نظر می رسد در این خصوص بسیار موفق عمل کرده است. کانسپت ایزابلا می تواند گواهی باشد بر این ادعا. گفته می شود که ایزابلا با تمام خودروهای الکتریکی که تاکنون دیده و یا شناخته ایم متفاوت است.

محصول دیگر این شرکت یعنی BXi7 جدید نیز گواه دیگری است که اثبات کننده پیشرفت های بورگوارد در طی سال های اخیر است. BXi7 بر پایه پلتفرم خودرو مدرن و لوکس BX7 ساخته شده و از نظر ظاهر تفاوت کمی با این خودرو دارد؛ اما از نظر فنی شرکت سازنده ادعا می کند که این شاسی بلند برقی یک انقلاب در صنعت خودروسازی است. قوای محرکه BXi7 در واقع تشکیل شده از دو موتور الکتریکی مجزا است که بازدهی بالایی داشته و می توانند ۹۴،۵ درصد انرژی تولید شده خود را برای تولید ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور مصرف کنند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر خودروی برقی BXi7 کمتر از ۸ ثانیه است که برای یک خودروی برقی فول سایز با چهار ردیف باتری‌های قدرتمند لیتیومی یک عدد فوق العاده محسوب می شود. این خودرو حتی تا سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز پرشتاب عمل کرده و می تواند بعد از حدود 13 ثانیه به سقف سرعت خود یعنی 200 کیلومتر بر ساعت برسد.

عمده ترین مشکلات خودروهای الکتریکی یعنی زمان شارژ بالای آن ها در خودروی برقی BXi7 حل شده است چرا که این خودرو می تواند در کمتر از 45 دقیقه، 80 درصد از حجم باتری‌های قدرتمند خود را شارژ کند. از طرف دیگر سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز در این خودروی برقی تعبیه شده که نقش مهمی در بازیابی انرژی باتریهای آن دارد. در حالت آزمایشی BXi7 توانسته با یکبار شارژ مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را طی کند که اگر این عدد در محصول نهایی نیز حفظ شود می تواند ادعا کرد که یک گام بلند در صنعت خودروهای الکتریکی برداشته شده است. خودروی برقی BXi7 به فناوری جدید به نام ITMS مجهز است که این فناوری دمای باتری ها را بین مثبت 55 تا منفی 30 درجه سانتی گراد نگه داشته و عملکرد مطلوب آن ها را در این فاصله تضمین می کند.

خودروی برقی

با توجه به نمونه تولید شده خودروی برقی BXi7 می توان کاملا انتظار داشت که بورگوارد از روی کانسپت ایزابلا یک  سوپر اسپرت برقی رویایی بسازند.در صورتی که نمونه نهایی این کانسپت راهی جاده شود شتاب بالا، شارژ سریع باتری ها و رانندگی در مسیرهای طولانی با یک بار شارژ از جمله ویژگی هایی است که در این خودروی برقی دیده خواهد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HOOMAN _96
    HOOMAN _96 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

    یادی کنیم از تسلا :/

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    8 ثانیه شتاب بالا حساب میشه؟

مطالب پیشنهادی