ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Renault-EZ-PRO_Concept-2018 (12)
خودرو

کانسپت رنو EZ-Pro معرفی شد؛ برداشت فرانسوی ها از آینده تحویل کالا در محیط شهری

کمپانی رنو از یک کانسپت جدید با نام EZ-Pro رونمایی کرد. با این کانسپت الکتریکی که به فناوری خودران نیز مجهز است، فرانسوی ها برداشت خود از تحویل کالا در آینده نزدیک را به نمایش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

کمپانی رنو از یک کانسپت جدید با نام EZ-Pro رونمایی کرد. با این کانسپت الکتریکی که به فناوری خودران نیز مجهز است، فرانسوی ها برداشت خود از تحویل کالا در آینده نزدیک را به نمایش گذاشته اند. به اعتقاد رنو ناوگانی از EZ-Pro می تواند بسته ها و کالاهای سفارش داده شده یک شهر را بطور خودکار به مردم تحویل دهد.

Renault-EZ-PRO_Concept-2018 (7)

به لحاظ ظاهری EZ-Pro از طراحی ساده و مکعبی با لبه های گرد برخوردار است، به همین خاطر با دیگر المان های شهری براحتی ترکیب می شود. رنو مفهومی جدید خود را در دو نوع متفاوت توسعه داده است. در نوع اول یک اپراتور سوار این خودرو شده و در مقصد کالاهای شکستنی یا حساس را بصورت دستی به مشتریان تحویل می دهد. این اپراتور می تواند در مواقع ضروری با استفاده از یک جوی استیک در مواقع لازم کنترل EZ-Pro را در اختیار بگیرد.

Renault-EZ-PRO_Concept-2018 (2)

در نوع دوم مفهومی رنو نیازی به اپراتور نداشته و بسته ها را در صندوق هایی قفل دار به مقاصد حمل می کند. پس از رسیدن به نقاط تعیین شده، هر یک از مشتریان می توانند با استفاده از تلفن همراه صندوق خود را قفل گشایی نموده و سفارش را از داخل آن بردارند.

Renault-EZ-PRO_Concept-2018 (3)

رنو باور دارد امکان انتخاب زمان و مکان تحویل کالا توسط مشتری، یکی از مزایای اصلی مفهومی EZ-Pro به شمار می رود. برای مثال چنانچه فردی منتظر دریافت یک سفارش بسیار مهم باشد، می تواند این کانسپت را به محل کار خود فرا بخواند، یا آن را برای تحویل سفارش پس از رسیدن به خانه برنامه ریزی کند. رهگیری لحظه ای مکان دقیق کالاها دیگر قابلیت مهمی است که رنو بر آن تاکید دارد.

Renault-EZ-PRO_Concept-2018 (8)

در کنار موارد یاد شده فرانسوی ها معتقدند در صورت عملی شدن ایده EZ-Pros و تدارک یک ناوگان، ترافیک شهری نیز کاهش خواهد یافت. کاسته شدن از تعداد خودروهای حاضر در خیابان و اتصال مفهومی EZ-Pro به زیرساخت های شهری و کسب اطلاعات درباره وضعیت چراغ های راهنما از دلایل کاهش ترافیک برشمرده شده اند.

Renault-EZ-PRO_Concept-2018 (5)

در حال حاضر EZ-Pro فقط یک ایده تصور می شود و مشخص نیست که آیا رنو واقعا علاقه ای به تولید چنین خودرویی دارد یا خیر. پیش از این نیز رنو با کانسپت برقی و خودران EZ-Go ایده به اشتراک گذاری مسیر در آینده را از دید خود مطرح کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی