ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی اپل واچ سری ۴ از بهبود طراحی آن حکایت دارد

وب سایت iFixit که در زمینه تعمیر گجت ها تخصص دارد، اخیرا نتایج کالبدشکافی اپل واچ سری ۴ را منتشر کرده است. به گفته کارشناسان این سایت در نسل های قبلی ساعت هوشمند اپل از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۶

وب سایت iFixit که در زمینه تعمیر گجت ها تخصص دارد، اخیرا نتایج کالبدشکافی اپل واچ سری ۴ را منتشر کرده است.

به گفته کارشناسان این سایت در نسل های قبلی ساعت هوشمند اپل از مقدار زیادی چسب برای محکم کردن لایه ها در کنار یکدیگر استفاده می شد اما در اپل واچ سری ۴ این میزان به مراتب کاهش یافته است.

در نگاه اول باتری و موتور تپتیک بخش اعظم فضا را به خود اختصاص داده اند و طراحی داخلی ساعت شبیه به مدل های قبلی به نظر می رسد اما با کمی کاوش تغییرات ظاهر می شوند.

یکی از مزایای مهم این ساعت افزایش سایز نمایشگر است اما در کالبدشکافی آن مشخص شده که ضخامت این قطعه کاهش هم پیدا کرده است. جداسازی کیس پشتی نیز ساده تر از قبل است.

موتور تپتیک نسبت به قبل باریکتر و بلندتر شده اما iFixit بر این باور است که اپل با کاهش سایز این قطعه می توانست فضای آن را به باتری اختصاص دهد. سنسور بیومتریک برای دسترسی بیشتر به فضای بیرون به کنار دریچه اسپیکر نقل مکان کرده است.

در راستای افزایش نظم قطعات چیپ جدید S4 تنها با پیچ در جای خود محکم شده و این در حالی است که در مدل قبلی بدین منظور از مقدار زیادی چسب استفاده شده بود. خط طلایی هم احتمالا سیستم آنتن ساده و موثر است چرا که در کنار آن براکت های پیچیده یا واشر طلایی به چشم نمی خورد.

در مجموع می توان گفت که اپل واچ سری ۴ از نظر تعمیرپذیری در حال نزدیک شدن به سطح آیفون است اما استفاده فراوان از چسب در اطراف نمایشگر کماکان بزرگترین مانع است.

موارد مثبتی نظیر تعویض ساده باتری امتیاز تعمیر پذیری ۶ از ۱۰ را برای اپل واچ سری ۴ به ارمغان آورده است.

 

تماشا کنید: ویدیو‌یی برای نمایش نحوه استفاده از اپل واچ سری

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی