ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آخرین اطلاعات از قهرمان افسانه ای فرمول یک؛ میشائیل شوماخر در چه وضعیتی به سر می برد؟

بی تردید میشائیل شوماخر یکی از اسطوره های فراموش نشدنی تاریخ مسابقات اتومبیل رانی به ویژه رقابت های فرمول یک به شمار می رود. این راننده آلمانی اگر چه در پیست مسابقه به مصاف خطرات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

بی تردید میشائیل شوماخر یکی از اسطوره های فراموش نشدنی تاریخ مسابقات اتومبیل رانی به ویژه رقابت های فرمول یک به شمار می رود. این راننده آلمانی اگر چه در پیست مسابقه به مصاف خطرات زیادی رفت، اما همیشه از آنها سربلند بیرون آمده و هیچگاه با مصدومیت شدیدی که وی را خانه نشین کند، مواجه نشد.

با این حال در خارج از پیست اتفاقات پیش آمده شرایط دیگری را پیش روی شوماخر قرار داد. همانطور که می دانید پنج سال پیش حین اسکی کردن در دامنه کوه های آلپ فرانسه این قهرمان نامی تعادل خود را از دست داده و به شدت از ناحیه سر آسیب دید.

Michael Schumacher 1

پس از این حادثه شوماخر به کما رفت و برای مدتی طولانی در این وضعیت بسر برد. از آن تاریخ تاکنون اطلاعات بسیار کمی درباره شرایط جسمانی این راننده افسانه ای به بیرون از خانواده درز کرده و مشخص نیست که حال عمومی وی دقیقا چگونه است.

در طول این سال ها همواره شایعات و اخبار تایید نشده ای از شوماخر و روند درمانش به گوش رسیده؛ از جمله اینکه برخی معتقدند او به مزرعه خود در تگزاس منتقل شده و مراحل درمان را آنجا پشت سر می گذارد. همچنین گفته می شود هزینه های مداوای وی از 20 میلیون پوند فراتر رفته است.

در نوشتار حاضر قصد داریم به آنچه که بر سر شوماخر افسانه ای آمده و وضعیت او در زمان فعلی نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

دقیقا چه اتفاقی برای شوماخر رخ داد؟

دسامبر 2013 مایکل شوماخر به همراه اعضای خانواده و تنی چند از دوستان برای گذراندن تعطیلات به فرانسه رفت. در بیست و نهمین روز از این ماه آنها راهی دامنه های آلپ شدند تا ساعاتی را به اسکی کردن بپردازند.

متاسفانه شوماخر در حین اسکی زمین خورده و از ناحیه سر دچار صدمه ای شدید شد. پس از این اتفاق ناگوار شوماخر با اورژانس هوایی به بیمارستان گرنوبل (Grenoble) انتقال یافت و در سریع ترین زمان ممکن تحت دو عمل جراحی مغز و اعضاب قرار گرفت.

Michael Schumacher Accident Route

با وجود عمل جراحی، شوماخر شرایط دشواری داشت، طوری که روز بعد پزشکان حال او را "بسیار سخت" توصیف کردند.

رسانه ها به چه اطلاعاتی دست پیدا کردند؟

پس از این حادثه هیچگونه اخبار و جزئیاتی از سرنوشت شوماخر در دسترس نبود، چرا که خانواده او ترجیح دادند به دور از چشم خبرنگاران و رسانه ها روند درمان را طی کنند.

اولین اظهار نظر رسمی از سوی خانواده شوماخر در آوریل 2014 شنیده شد. آنها اعلام کردند که قهرمان سابق فرمول 1 برای لحظاتی هوشیار و بیدار شده است.

سه ماه بعد مشخص شد میشائیل دیگر در کما نبوده و بیمارستان گرنوبل را به مقصد بیمارستانی دیگر ترک کرده است. اندکی بعد نیز اعلام شد که شوماخر بیمارستان Lausanne را نیز ترک نموده و به خانه خود در سواحل دریاچه ژنو منتقل شده است.

Michael-Schumacher-Ferrari-F1-2005

در بیانیه ای که آن موقع منتشر شد، آمده بود:

از این به بعد روند درمانی میشائیل در خانه ادامه می یابد. در طول هفته ها و ماه های اخیر او پیشرفت هایی داشته؛ با این حال هنوز مسیر سخت و دشواری پیش روی وی قرار دارد.

در سال 2015 خانم سابین کِم (Sabine Kehm) مدیر برنامه شوماخر نیز از بهبود وضعیت کلی او خبر داده بود. هر چند شنیده ها از بهتر شدن وضعیت کلی شوماخر حکایت داشت، اما وکیل او در سال 2016 مدعی شد که میشائیل "قادر به راه رفتن نیست."

شوماخر الان کجاست؟

پیش از آغاز فصل 2018 مسابقات فرمول 1، خانم کِم به شرایط عاطفی خانواده شوماخر پرداخت. وی در این باره گفته بود:

آن چیزی که می توانم بگویم اینست که خانواده میشائیل واقعا قدردان همدردی طرفداران است. مردم می بینند و درک می کنند که شرایط سلامتی او نباید در بین عموم به اشتراک گذاشته شود.

ظاهرا پس از انتقال شوماخر به خانه، بخشی ویژه برای استراحت و نگهداری از او ساخته شده و تیمی متشکل از 15 پزشک خبره وظیفه مراقبت از وی را بر عهده دارند. بد نیست اشاره کنیم هزینه این کار حدود 115 هزار پوند برای هر هفته برآورد شده است.

6859358-michael-schumacher

از وضعیت جسمانی شوماخر چه اطلاعاتی در دست است؟

نخستین عکس میشائیل شوماخر پس از سانحه تلخ، در دسامبر 2016 بر روی خروجی رسانه های اروپایی قرار گرفت. برای این عکس که از خانه شوماخر در ژنو به بیرون درز کرده بود، گویا رقمی در حدود 1 میلیون پوند پرداخت شده بود. پس از انتشار عکس پلیس به مساله ورود کرده و تحقیقاتی را درباره چگونگی گرفته شدن و انتشار آن آغاز نمود.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از وضعیت جسمانی شوماخر در دست نیست. آنطور که مدیر برنامه های این قهرمان افسانه ای اعلام کرده شرایط سلامتی میشائیل یک مساله عمومی نبوده و آنها کماکان در این باره اظهار نظری نخواهند داشت. خانم کِم افزوده که باید حریم خصوصی شوماخر کاملا حفظ شود.

michael-schumacher-2

امیدهای دوستان

در نوامبر 2016 راس براون دوست نزدیک شوماخر و مدیر اسبق چند تیم فرمول یک از امیدواری دیگر دوستان و اعضای خانواده این اسطوره برای بازیابی سلامت کامل وی پرده برداشت. آقای براون در این باره به نشریه گاردین گفته بود:

ما به دیدار میشائیل می رویم و با امید و دعا می خواهیم که او روزی سلامتی خود را بازیابی کند. از قول من گفته شده که او در حال بهبودی است، اما منظور من این نبود.

خانواده شوماخر در شرایطی کاملا خصوصی روند درمان او را دنبال می کنند و من باید به این مساله احترام بگذارم. بنابراین قصد ندارم درباره وضعیت او صحبت کنم، جز اینکه همه ما بسیار امیدواریم در آینده نزدیک او را همانگونه که می شناختیم، ببینیم.

michael-schumacher-3

در نوامبر 2017 نیز مجله آلمانی Bunte گزارش کرد که جمعی از دوستداران شوماخر در فراری از اینکه این راننده محبوب "سیگنال هایی از دنیای دور خود فرستاده" ابراز امیدواری و خوشحالی نموده اند.

میشائیل نمی تواند راه برود

دو سال پیش مجله Bunte در یکی از شماره های خود ادعا کرده بود میشائیل می تواند دوباره راه برود. اما با شکایت وکیل شوماخر دست اندرکاران این مجله نتوانستند ادعای خود را در دادگاه هامبورگ ثابت کنند، به همین علت به پرداخت 50 هزار یورو محکوم شدند.

طبق گفته های آقای وکیل، شوماخر نمی توانست راه برود، حتی با کمک پزشکان. البته در این بین یکی از دوستان میشائیل در پاسخ به گزارش مجله Bunte بود که "این قهرمان افسانه ای بسیار لاغر شده، اما او می تواند کمی با کمک پزشکانش راه برود. او توانایی برداشتن چند گام را دارد و قادر است یکی از بازوهایش را بلند کند."

درمان در ایالات متحده؟

در 20 سپتامبر 2017 گزارشی مبنی بر انتقال احتمالی شوماخر به ایالات متحده برای ادامه روند درمان منتشر شد. در این گزارش مجله آلمانی Bravo مدعی شده بود، خویشاوندان شوماخر در حال بررسی انتقال این راننده به مزرعه شخصی اش در دالاس تگزاس هستند. حضور دکتر مارک میکس (Mark Meeks) متخصص برجسته مغز در آن سوی دنیا یکی از دلایل اصلی این تصمیم عنوان به شمار می رفت.

fussballfan-michael-schumacher-bei-einem-benefizkick-

در آن موقع اظهار نظر آقای میکس بر این شایعات دامن زده بود. وی در این باره گفته بود:

ما تجربه زیادی درباره بیماران تروما داریم. به احتمال زیاد در اروپا کلینیکی نیست که به اندازه ما در این باره پرونده داشته باشد.

هزینه های درمانی

سال گذشته برخی از رسانه ها از تجاوز هزینه های درمان خانگی شوماخر از 20 میلیون پوند خبر دادند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، هزینه درمان شوماخر هر هفته حدود 115 هزار پوند برآورده شده بود.

w3-schumacher-a-20140617

پروفسور مارک ابرمن (Mark Oberman) از مرکز نورولوژی Asklepios با ابراز امیدواری نسبت به آینده اعلام کرده بود بر اساس یک تحقیق سوئدی 30 الی 40 درصد بیماران این چنینی پس از 4 سال هوشیاری خود را بدست آورده و می توانند درک مناسبی از زندگی اطرافیان خود داشته باشند.

انتقال شوماخر به خانه سابق مدیر باشگاه رئال مادرید

طبق اطلاعات موجود شوماخر و خانواده وی در شهر گلان سوئیس به سر می برند. اما برخی گزارش ها از انتقال قریب الوقوع وی به اقامتگاهی به مساحت 3 هزار متر مربع در مایورکای اسپانیا خبر داده اند.

این اقامتگاه 30 میلیون دلار ارزش گذاری شده و قبلا به فلورنتینو پرز مدیر باشگاه رئال مادرید تعلق داشت. دو باغچه بزرگ، دو استخر شنا و مکانی مخصوص برای فرود هلیکوپتر از جمله ویژگی ها و امکانات خانه جدید شوماخر هستند.

Michael-Schumacher

کتیا روارچ (Katia Rouarch) شهردار مایورکا چندی پیش در مصاحبه با مجله سوئیسی L'Illustre گفته بود:

من می توانم تایید کنم که میشائیل شوماخر برای اسکان به شهر ما خواهد آمد. ما همه چیز را برای این پذیرش او آماده می کنیم.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۷ مهر ۱۳۹۷

    طرف اسمش آیزاک بود بهش میگفتن اسحاق. برادرم مترجم متعهده نام کاراکتر رو بدون دخل و تصرف و جهت پرهیز ازهرگونه انتقال ناصحیح مطلب به مخاطب بصورت درست و بدون برگردان ذکر کنه. اصول روش ترجمه رو بخون نوشته اون تو.

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۷ مهر ۱۳۹۷

    دادا بیخیال بابا. میشاییل آخه؟ مگه میشا و کوشاست؟ مایکل دیگه. ترجمه هاتونو کسی نگا نمیکنه؟

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۷ مهر ۱۳۹۷

      میشائیل تلفظ آلمانی و اصلی هست دوست گرامی. اگه بخواهیم نهایت امانت داری رو بجای بیاریم، باید اسم این قهرمان رو میشائیل بنویسیم

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۶ مهر ۱۳۹۷

    اون مجله رو که گفته شوماخر میتوه دوباره راه بره، چرا جریمش کردن؟ مگه چیز بدی گفته؟ یعنی این حرف، تاثیر بدی رو شوماخر داشته؟ چه دلیلی داره؟

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۶ مهر ۱۳۹۷

      بالاخره هزینه های درمان باید دربیاد دیگ،بعید نیست از دیجیاتو هم شكایت کنن?

    • CCR
      CCR | ۸ مهر ۱۳۹۷

      عه پس تو اروپا هم ایران داریم که همه روزنامه ها و خبرگزاری ها رو ببندن و جریمه کنن ?

مطالب پیشنهادی