ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین کپسول هایپرلوپ با ابعاد واقعی ساخته شد [تماشا کنید]

به گزارش بلومبرگ شرکت Hyperloop Transportation Technologies از اولین کپسول هایپرلوپ با ابعاد واقعی رونمایی کرده است. این شرکت که به اختصار HyperloopTT هم خوانده می‌شود امیدوار است با استفاده از این کپسول بتواند مسافران را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به گزارش بلومبرگ شرکت Hyperloop Transportation Technologies از اولین کپسول هایپرلوپ با ابعاد واقعی رونمایی کرده است. این شرکت که به اختصار HyperloopTT هم خوانده می‌شود امیدوار است با استفاده از این کپسول بتواند مسافران را با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کند.

این کمپانی کالیفرنیایی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه‌ی حمل نقل سریع  مسافران محسوب می‌شود که به نوعی تحت تاثیر ایده‌های ایلان ماسک در این حوزه قرار گرفته و فعالیتش را آغاز نموده است.

حال HyperloopTT قصد دارد کپسول ساخته شده را به شهر تولوز فرانسه منتقل کند چرا که اکنون روند ساخت مسیر آزمایشی آن در همین شهر شروع شده است. این شرکت مدعی شده سیستم حمل و نقل سریع و السیر آنها تا سال ۲۰۱۹ آماده بهره برداری خواهد بود و می‌تواند مسافران را جابجا نماید.

اولین کپسول شرکت کالیفرنیایی که Quintero One نام گرفته ۳۲ متر طول و ۵ تن وزن دارد. این پاد تقریباً به طور کلی با استفاده از متریال‌های HyperloopTT تولید شده. سخنگویان این کمپانی، مدعی شده‌اند که این ماده ۸ برابر سخت‌تر از آلومینیوم و ۱۰ برابر محکمتر از فولاد است. به همین دلیل است متریال تولیدی این شرکت Vibranium لقب گرفته است.

از سوی دیگر ویرجین هایپرلوپ وان یک نمونه‌ی اولیه از پاد‌های خود با ابعاد واقعی را تولید کرده است. شرکت یاد شده حتی سیستم مینیاتوری برای آزمایش آن توسعه داده و تسلا هم یک نمونه‌ی‌ اولیه کوچم برای تست تولید کرده است.

با این حال علیرغم سرمایه گذاری‌ها و فعالیت شرکت‌های مختلف در این حوزه، بعید است که هایپرلوپ در آینده‌ای نزدیک به واقعیت بدل گردد چرا که بیشینه‌ی سرعتی که این سیستم موفق شده به آن برسد، ۴۵۷ کیلومتر بر ساعت است. این در حالی است که قرار است سیستم هایپرلوپ جابجایی مسافرین  سرعتی معادل ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    دیجیاتو اگه تلکام رفتین صد در صد از همراه اول ایرانسل بپرسین که کی میخواد بطور گسترده از تماس روی volte و vowifi بصورت گسترده استفاده کنن چن ساله میگن راه اندازی کردن افتتاح شده و ... قول دادن سامسونگ استفاده کنن همینطور 3CA و Mimo همراه یه تلفای داشتش همراه اول اونم پاک کرد ک میشد رو وایفای تماس گرفت الان یکی بخواد بره سفر خارج کلی هزینه میندازه براش رومینگ
    خواهشا به عنوان یه رسانه پیگیری کنید

مطالب پیشنهادی