ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پنسیل و نمایشگر آیفون‌های بعدی شاید به تکنولوژی فراصوت مجهز شوند

چندی پیش پتنتی از شرکت اپل رویت شد که نشان می داد این کمپانی چطور به دنبال بهبود تجربه کاربری هدفون های پوشیدنی است. اما حالا دو پتنت دیگر به چشم خورده که به استفاده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

چندی پیش پتنتی از شرکت اپل رویت شد که نشان می داد این کمپانی چطور به دنبال بهبود تجربه کاربری هدفون های پوشیدنی است. اما حالا دو پتنت دیگر به چشم خورده که به استفاده از تکنولوژی فراصوت در دیوایس های اهالی کوپرتینو اشاره دارد.

به نظر می رسد اپل به دنبال افزودن تکنولوژی فراصوت به پنل نمایشگر موبایل ها و تبلت های خود است تا در نهایت حساسیت آنها را بهبود دهد. این مهم از طریق افزودن چندین لایه روی یک پنل لمسی آکوستیک امکان پذیر می شود. برای آن دسته از افراد ناآگاه باید گفت که این پنل ها از مبدل های انرژی برای انتقال امواج فراصوت در یک سطح استفاده می کنند. پس از این، امواج فراصورت توسط سنسورهایی ردیابی می شوند. علاوه بر این، می توان بیش از یک لایه به این پنل ها افزود و در آن صورت، سنسورها قادر به محاسبه میزان فشار بر نمایشگر هستند؛ بنابراین این تکنولوژی در غایی ترین حالت می تواند جایگزینی برای 3D Touch باشد.

پتنت تکنولوژی فراصوت در نمایشگر دیوایس های اپل

گذشته از نمایشگر موبایل های هوشمند، این تکنولوژی را می توان برای افزایش دقت اپل پنسیل نیز به کار گرفت. در این صورت، استایلوس از چندین سنسور پوشیده خواهد شد که قادر به تشخیص چگونگی قرارگیری قلم در دست کاربر هستند. هنوز مشخص نیست که چنین قابلیتی چه مزایایی به همراه خواهد آورد اما می توان حدس زد که یکی از مثال های کاربردی، تعیین ضخامت خطوط بسته به میزان فشار انگشتان کاربر باشد.

در نهایت باید مثل همیشه افزود که این تکنولوژی صرفاً یک پتنت است و تضمینی وجود ندارد که اپل آن را به دیوایس های خود بیاورد. با این همه، زمانی که این دو تکنولوژی به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرند، بهبودهای کلی در دقت قلم اپل به شکلی چشمگیر افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    فکر کنم خیلی وحشتناک جواب سری نوت سامسونگ رو بده?

مطالب پیشنهادی