ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین ترکیب‌ها برای پیروزی در PES 2019

مدتی از عرضه PES 2019 گذشته و اکثر منتقدان و طرفداران همیشگی این فرنچایز تایید می‌کنند که این بازی را می‌توان یکی از بهترین نسخه‌های سال‌های اخیر سری PES دانست. با توجه به آن که ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

مدتی از عرضه PES 2019 گذشته و اکثر منتقدان و طرفداران همیشگی این فرنچایز تایید می‌کنند که این بازی را می‌توان یکی از بهترین نسخه‌های سال‌های اخیر سری PES دانست. با توجه به آن که گیم‌پلی این عنوان نسبت به PES 2018 با تغییرات مهمی همراه بوده، بهتر است که در هنگام چینش بازیکنان خود،‌ چند نکته مهم و چند سبک چینش خاص را در نظر بگیرد که به پیروز شدن شما طی مسابقات آفلاین و آنلاین کمک شایانی خواهند کرد.

۴-۳-۳ دفاعی برای ضدحملات برق آسا

با وجود آن که سرعت بازی در PES 2019 نسبت به نسخه‌های پیش کاهش یافته، هنوز هم در این عنوان با یک فوتبال سرعتی طرف هستیم که ضد حمله به عنوان یکی از تاکتیک‌های اصلی گل زدن کاربرد زیادی دارد.

نکته اصلی در استفاده از تیم‌هایی که ساختار اصلی بازی‌ آن‌ها روی ضد حمله استوار است، به سرعت بالای بازیکنان هجومی و داشتن امتیاز خلاقیت حمله در دفاع‌های کناری برمی‌گردد. به همین جهت ترکیب چهار- سه - سه دفاعی با در نظر گرفتن دو مهاجم و مدافع کناری برای تیم بهترین گزینه برای استفاده از ضد حملات در PES 2019 تنظیم می‌شود.

PES 2019

برای مثال به هنگام استفاده از تاکتیک ضد حمله در تیمی مثل رئال مادرید، بهتر است تا در میانه میدان وظایف دفاعی را کاسمیرو سپرده و تونی کروس را برای رساندن توپ به مهره‌های هجومی جلوتر ببرید. در این چینش تمرکز تیم روی حملات با استفاده از هافبک‌های کناری نیست و باید توپ را به وسیله مدافعان پیشتازی همچون مارسلو به سه نفر خط حمله برسانید.

افراد خط حمله تیم هم بهتر است نزدیک به یک دیگر بازی کنند تا کنترل آن‌ها توسط بازیکنان دفاعی حریف سخت‌تر شود. قرار گرفتن بیل برای گوش راست، آسنسیو گوش چپ و کریم بنزما به ناچار به عنوان مهجام نوک باعث می‌شود تا بیشترین کارایی را از خط حمله رئال مادرید ببینید.

درضمن،‌ دو نکته را نباید حین استفاده از سیستم ضد حمله در PES 2019 فراموش کرد. در ابتدا بهتر است که بازیکنان دفاع وسط خود را روی مهاجمان خطرناک‌تر حریف مارک کنید و همچنین و از آن‌جایی که ضد حمله باعث زودتر خسته‌تر شدن بازیکنان می‌شود،‌ بهتر است از هر سه تعویض خود طی بازی استفاده کنید.

همزمان هجومی و دفاعی با تیم‌های پرمهره

در تیم‌هایی مانند بارسلونا که تیم سرشار از بازیکنان توانمند در پست‌هیا مختلفی است، می‌توانید طی یک بازی با توجه به موقعیت بازی، از دو ترکیب جداگانه استفاده کنید که یکی از آن‌ها منجر به بهتر شدن خط حمله شما و یکی دیگر به قدرت دفاعی تیم یاری خواهند رساند.

در فاز هجومی، بهتر است کمی ریسک کرده و از چهار مهره در خط آتش تیم استفاده کنید. مسی و سوارز به عنوان مهجام نوک و مالکوم و کوتینیو به عنوان مهاجم‌های کناری که البته می‌توانند نقش وینگر را هم برای شما بازی کنند، خط حمله‌ای‌ آتیشن را برای بارسلونای شما به ارمغان خواهند آورد.

شما همزمان می‌توانید از تکنیک بالای مسی و قدرت تمام کنندگی عالی سوارز در قلب حمله استفاده کرده و با کوتینیو و مالکوم به آن‌ها توپ رسانده یا حتی با استفاده از خود این دو مهاجم کناری به دل خط دفاع حریف بزنید. وظیفه کنترل خط میانی در این ترکیب بر عهده الکس ویدال و سرجیو بوسکتس خواهد بود که همزمان می‌توانند ارسال توپ برای مهاجمان را هم برعهده بگیرند.

زمانی که ترکیب شما دفاعی‌تر می‌شود و دیگر نیازی به گل زدن ندارید، بهتر است تنها با همان سوارز و مسی به عنوان مهاجم‌های نوک بازی کرده و کوتینیو و مالکوم را به جای مهاجم‌های کناری به هافبک‌هایی تبدیل کنید که علاوه بر وظیفه ارسال توپ برای مهاجمان، در کارهای دفاعی نیز شرکت می‌کنند. دو بازیکن میانی یعنی بوسکتس و الکس ویدال هم در حالت دفاعی یک خط به عقب‌تر خواهند رفت تا در نقش هافبک‌های دفاعی از فشار حملات تیم مقابل بکاهند.

۴-۲-۲ کلاسیک برای ترکیبی استاندارد

اگر به فوتبالی منطقی‌تر علاقه دارید، چینش چهار - دو - دو کلاسیک در PES 2019 هم گزینه مناسبی برای شما خواهد دارد. اول این نکته را بگویم که با توجه به این که در این چینش بازیکنان در تمام نقاط زمین با استاندارد درستی پراکنده شده‌اند، بهتر است در تنظیمات چینش پرس سنگین در همه نقاط زمین را انتخاب کنید تا مالکیت از حریف شما گرفته شود.

دو هافبک میانی که یکی از آن‌ها وظیفه دفاعی دیگری نیز وظیفه رساندن توپ به هافبک‌های کناری تیم‌ را بر عهده دارند، انتخاب خوبی برای این چینش هستند و بر خلاف ترکیب قبلی بارسلونا که باید بازیکنان کناری خود را باید تا خط حمله جلو می‌بردید یا آن‌ها تا میانه‌های زمین عقب می‌کشیدید، در چینش کلاسیک چهار - چهار - دو بهتر است تا هر دو هافبک‌های کناری به شکل هافبک راست و چپ نزدیک به دو مهاجم قرار بگیرند.

در خط حمله هم یکی از مهاجمان که قدرت بیشتری در تمام کنندگی، سرزنی و سرعت دارد به عنوان نوک و آن یکی که می‌تواند شوت‌های از راه دور بهتری زده و تکنیک بیشتری از خود به خرج داده را به عنوان بازیکن پشت مهاجم در نظر بگیرید.

البته با ترکیب تیم‌هایی مثل یوونتوس هم می‌توان در صورت نیاز مبرم به گلزنی از سیستم چهار مهاجم با مرکزیت رونالدو استفاده کرد که و در بخش بازی دفاعی با این تیم‌ نیز استفاده از چهار - سه - سه دفاعی به علت بازیکنان توانمند خط هافبک و دفاعی این تیم کفایت خواهد کرد.

برد به سبک مورینیو

منچستر یونایتد هم به طور قطع یکی از گزینه‌های اصلی کاربران در PES 2019 خواهد بود. با توجه به وضعیت این تیم در خط دفاعی، بهتر است تا هافبک‌های دفاعی و مدافعان تیم خود را نزدیک به یکدیگر نگه‌داشته و چینش خط عقبی تیم خود را روی دفاع متمرکز تنظیم کنید.

در فاز هجومی،‌ با آوردن خط آفساید به نزدیک میانه زمین،‌ مدافعان شما می‌توانند در بازی‌سازی و کنترل توپ، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. پوگبا و فرد به عنوان دو هافبک مرکزی تیم می‌توانند همزمان هم در دفاع به داد تیم رسیده و هم زمینه‌ساز حملات منچستر یونایتد باشند. البته کار درست این است که ماتیچ به عنوان هافبک دفاعی تیم را در همان پست اصلی خود باقی گذاشته تا وظایف قطع توپش را به خوبی انجام دهد.

این تیم مهره‌های خوبی در خط حمله دارد و با استفاده از سرعت و تکنیک الکسیس سانچز و مارسیال و در نهایت تمام‌کنندگی عالی لوکاکو، می‌شود بیشترین استفاده را از کم‌ترین حملات برد. الکسیس و مارسیال می‌توانند توپ را در میانه‌های زمین از فرد و پوگبا گرفته و یا خودشان از‌‌‌ آن استفاده کرده و یا توپ را به لوکاکو برسانند.

در صورتی که با این تیم نیاز به داشتن خط دفاعی مستحکم‌تری دارید هم بهتر است دستی به سه بازیکن هجومی خود نزده و تنها کمی هر سه هافبک را عقب آورده و روی سیستم ضد حمله و ارسال توپ‌های بلند برای مهاجمان برای بهتر کردن نتیجه بازی متمرکز شوید.

در مقالات بعدی بیشتر به جزییات بخش چینش ترکیب خواهیم پرداخت و قسمت‌های دیگر PES 2019 مانند myClub را نیز بررسی می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thelordofdarkness666
    thelordofdarkness666 | ۴ دی ۱۳۹۷

    همه‌ی این‌ها بستگی به حریف مقابلت و ترکیبی که چیده داره!

مطالب پیشنهادی