ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه گوگل
تکنولوژی

درخواست تجدید نظر گوگل از اتحادیه اروپا برای جریمه ۵ میلیارد دلاری

بعد از آنکه یکی از نهادهای قانونگذار در اروپا شرکت آلفابت را در حدود ۵ میلیارد دلار جریمه کرد روز گذشته گوگل درخواست تجدیدنظر خود را برای کاهش این مبلغ تسلیم کمیسیون اروپا کرد. اما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

بعد از آنکه یکی از نهادهای قانونگذار در اروپا شرکت آلفابت را در حدود ۵ میلیارد دلار جریمه کرد روز گذشته گوگل درخواست تجدیدنظر خود را برای کاهش این مبلغ تسلیم کمیسیون اروپا کرد. اما علت جریمه طبق اعلام نهاد قانونگذار نقض آگاهانه قوانین ضد انحصار از جانب گوگل اعلام گردید.

در پرونده اولیه این شکایت، کمیسیون اروپا مدعی شد که گوگل با باندل کردن محصولاتی نظیر سرچ گوگل و اپ های کروم از سلطه خود بر سیستم عامل اندروید سوء استفاده می کند و با پرداخت پول به شرکت های تولید کننده موبایل آنها را مجبور می کند که سرچ گوگل را به صورت پیشفرض درون محصولاتشان قرار دهند.

به دنبال این تصمیم در ماه جولای گوگل اعلام کرد که درخواست تجدید نظر خود برای این حکم را به دادگاه ارائه خواهد کرد اما آنطور که وال استریت ژورنال گفته تا به امروز گوگل چنین درخواستی را مطرح نکرده است. بعد از ابلاغ حکم اولیه، گوگل ۹۰ روز زمان داشت تا با پایان دادن به رفتارهای ضد رقابتی خود همچنان اجازه داشته باشد گوگل پلی استور را روی دستگاه های مختلف نصف کند. در حالی که تنها چند روز تا پایان این بازه زمانی ۹۰ روزه باقی مانده بود گوگل بالاخره درخواست خود را تسلیم سازمان مربوطه کرد.

گوگل قبلا ۲.۷ میلیارد دلار دیگر نیز به خاطر نقض قوانین آنتی تراست اروپا جریمه شده بود

این دومین جریمه ای است که گوگل تاکنون از سوی سازمان آنتی تراست اتحادیه اروپا با آن روبرو شده است. نخستین جریمه در تابستان گذشته و زمانی مشخص شد که قانونگذاران ادعا کردند گوگل سرویس های خرید خود را در جایگاهی بالاتر از رقبایش در نتایج جستجو قرار می دهد. گوگل بالاخره به عنوان مجازات این رفتارش مجبور شد ۲.۷ میلیارد دلار را به کمیسیون اروپا پرداخت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی