ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

حرکات موزون ربات بوستون داینامیکس [تماشا کنید]

بوستون داینامیکس تا به حال توانسته ربات‌هایش را به کارهای عجیب و غریب زیادی وادار کند. با این وجود، مهندسین این کمپانی معروف سعی کردند که با ویدیوی کوتاهی، قابلیت‌های حرکتی منحصر به فرد ربات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بوستون داینامیکس تا به حال توانسته ربات‌هایش را به کارهای عجیب و غریب زیادی وادار کند. با این وجود، مهندسین این کمپانی معروف سعی کردند که با ویدیوی کوتاهی، قابلیت‌های حرکتی منحصر به فرد ربات اسپات مینی را به نمایش بگذارد. به همین دلیل تصمیم گرفته که ربات خود را به رقص واداراد.

SpotMini که در واقع کوچکترین نسخه از ربات‌های این شرکت معروف به شمار می‌رود، کمتر از یک متر ارتفاع دارد و از وزنی معادل ۳۰ کیلوگرم برخوردار است. این ربا‌ت‌ چهار پا علاوه بر عمر باتری ۹۰ دقیقه‌ای خود، از قابلیت‌های منحصر به فردی نظیر باز کردن خودکار در اتاق یا سیستم‌های پیشرفته‌ی مسیریابی برخوردار است. بدین ترتیب اسپات مینی با یکبار شارژ می‌تواند ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه حرکت کرده و  بازوان متصل به ۱۷ مفصل  خود را در ۵ زاویه‌ی مخلتف حرکت دهد.

ویدیوی حرکات موزون اسپات مینی تنها چند هفته پس از ویدیو‌ی ربات اطلس منتشر شد . آن ویدیو  نشان می‌داد که ربات اطلس بوستون داینامیکس قادر است حرکات دشوار ورزش «پارکور» را بازآفرینی کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد ربات‌ها کم کم بتوانند جای انسان‌ها در ورزش نیز پر کنند.

بوستون داینامیکس

چندی پیش ویدیوی دیگری از ربات اسپات مینی منتشر شده بود که نشان می داد، ربات بوستون داینامیکس در ساختمان سازی مشغول بکار شده است. بدین ترتیب بوستون داینامیکس موفق شده از سگ‌های رباتیک خود استفاده تجاری کند. این شرکت پیشتر مدعی شده بود  به دنبال این است که ارتشی از ربات‌ها بیافریند و قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰۰۰ ربات شبه سگ SpotMini بسازد.

چندی پیش «مارک رایبرت» بنیان‌گذار این شرکت خاطر نشان نمود که کمپانی یاد شده با گسترش میزان تولیدات رباتیک خود به دنبال این مسئله است که یک پلتفرم واحد برای کنترل ربات‌ها همانند سیستم عامل اندروید، طراحی کند تا تمامی ماشین‌ها قادر باشند از آن بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza.A
    Reza.A | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    عالی

مطالب پیشنهادی