ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تلاش ناسا برای یافتن بهترین مکان فرود کاوشگر ۲۰۲۰

ناسا قصد دارد به هر شکل ممکن بهترین منطقه برای فرود کاوشگر بعدی‌اش روی سیاره مریخ را پیدا کند. قرار است دانشمندان، محققان یا دوستداران علوم فضایی کنار یکدیگر جمع شوند و طی یک ورکشاپ سه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

ناسا قصد دارد به هر شکل ممکن بهترین منطقه برای فرود کاوشگر بعدی‌اش روی سیاره مریخ را پیدا کند. قرار است دانشمندان، محققان یا دوستداران علوم فضایی کنار یکدیگر جمع شوند و طی یک ورکشاپ سه هفته‌ای به مقایسه گزینه‌ های موجود بپردازند تا در انتها بتوانند بهترین مکان برای فرود کاوشگر ۲۰۲۰ را پیدا کنند.

البته آژانس فضایی ناسا در ویدیویی برای علاقه مندان، اهمیت منطقه فرود در مریخ را مشخص کرده و نشان داده که چه پارامتر‌ هایی باید برای این مسئله درنظر گرفته شود. پیش از این گفته شده بود سال ۲۰۲۰ میلادی قرار است یک کاوشگر دیگر به سمت سیاره مریخ فرستاده شود. طبق تحقیقات ناسا، این مریخ نورد باید در محل مناسبی فرود آید تا بتواند بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد و با استفاده از نور خورشید، باتری خود را شارژ نماید.

فضاپیما‌هایی که اکنون در مدار مریخ قرار دارند با جمع آوری تصاویر و اطلاعات لازم سعی دارند تا بهترین گزینه‌های موجود برای نشستن کاوشگر ۲۰۲۰ روی سطح مریخ را پیدا کنند اما هنوز تصمیمات لازم برای انتخاب محل فرود رسمی گرفته نشده است.

مدیر امور مأموریت علمی ناسا، Thomas Zurbuchen درباره‌ی اهمیت مکان فرود کاوشگر ۲۰۲۰ مریخ، خاطر نشان کرد:

«منطقه‌ی فرود کاوشگر ۲۰۲۰ مریخ می‌تواند شرایطی محیا کند که مراحل بعدی ماموریت اکتشافی سیاره مریخ طی ده سال بعد نیز با موفقیت انجام شود. به همین دلیل امیدواریم بتوانیم از نظرات مهم دانشمندان و مهندسان به نحو احسن استفاده کنیم.»

به گفته‌ی کارشناسان، کاوشگری که قرار است سال ۲۰۲۰ به مریخ فرستاده شود، وظیفه دارد تا شرایط محیطی این سیاره را بررسی کند تا ببیند در گذشته‌ای دور، روی آن حیاتی وجود داشته یا خیر. علاوه بر این کاوشگر یاد شده می‌تواند نشانه‌ هایی از حیات میکروبی موجود در حال یا گذشته سیاره مریخ نیز پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی