ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گربه جولیان آسانژ
کسب و کار

هشدار سفارت اکوادور به جولیان آسانژ: مراقب گربه ات باش تا بمانی

جولیان آسانژ مدیرعامل ویکی لیکس که شش سال گذشته در سفارت اکوادور سکونت داشته اخیرا دستورالعمل های جدیدی را بری ادامه حضورش در آنجا دریافت نموده است. در یادداشتی که نخستین بار در صفحه رسمی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

جولیان آسانژ مدیرعامل ویکی لیکس که شش سال گذشته در سفارت اکوادور سکونت داشته اخیرا دستورالعمل های جدیدی را بری ادامه حضورش در آنجا دریافت نموده است. در یادداشتی که نخستین بار در صفحه رسمی وبسایت اکوادور منتشر شد و اندکی بعد گاردین نسخه انگلیسی آن را ارائه نمود، شرایط جدیدی برای ادامه حضور آسانژ مطرح شد از جمله آنکه «برای دوری از سیاست و مداخله در امور کشورهای دیگر» به فعالیت های خود پایان دهد. این دستورالعمل ها همچنین به تبیین برخی اصول ساده و اولیه برای زندگی در سفارت اکوادور می پردازد از جمله اینکه مراقبت بیشتری از گربه جولیان آسانژ به عمل بیاید و شخص او سرویس بهداشتی مورد استفاده اش را تمیز کند.

گربه جولیان آسانژ

البته هنوز دقیقا مشخص نیست که این گربه از کجا آمده؛ پیشتر آسانژ از طریق صفحه اختصاصی خود در نشریه نیویورکر گزارش داد که داستان هدیه دادن این گربه توسط بچه هایش دروغ است. تمام آنچه در این باره می دانیم آن است که آسانژ علاقه ویژه ای به پوشاندن لباس های جالب برای این گربه دارد و حتی یک صفحه شخصی در توییتر و اینستاگرام برای آن درست کرده است. با این حال اما مدتی است که آسانژ موفق به آپدیت کردن این صفحات نبوده زیرا درنتیجه نقض توافقش با اکوادور در رابطه با عدم دخالت در امور دیگر کشورها، دسترسی اش به اینترنت از چند ماه پیش قطع شد.

در سند تازه منتشر شده همچنین ذکر شده که سفارت اکوادور دیگر هزینه غذا، شستشوی لباس یا هزینه های دیگر مربوط به اقامت وی را از ماه دسامبر (حدودا بهمن ماه) پرداخت نمی کند. جالب اینکه اگر آسانژ نتواند مراقب گربه خود باشد و غذا و مایحتاج آن را تامین نماید سفارت اکوادور سرپرستی آن را به شخص دیگری واگذار می کند. البته در این یادداشت اعلام شده که ممنوعیت استفاده آسانژ از اینترنت به صورت محدود برداشته می شود و او میتواند به زودی با موبایل یا لپ تاپ خود از اینترنت سفارت استفاده نماید. اما اگر این اتفاق منجر به بروز مشکلات سیاسی شود و آسانژ بار دیگر توافقش با سفارت را بشکند آنگاه پناهندگی وی در سفارت برای همیشه لغو میشود.

اسم این گربه میچی (به زبان اکوادوری یعنی گربه) است اما معمولا به آن EmbassyCat یا سگ سفارت گفته می شود و نقش قابل توجهی در شکل دادن به چهره اجتماعی آسانژ دارد. سردبیر سابق ویکی لیکس علاوه بر اینکه از این گربه برای جلب حس همزادپنداری دیگران استفاده میکند از ویکی لیکس خواسته تا ماوس پدهایی با طرح آن را تولید کند و با پیامی مبنی بر حضورش در سفارت اکوادور را به فروش برساند.

جالب اینکه آسانژ تا سه روز موفق به خواندن این بیانیه نشده بود چون متن آن از اسپانیایی به انگلیسی ترجمه نشده بود و او در آن زمان هنوز به اینترنت دسترسی نداشت.

گربه جولیان آسانژ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    چقدر جالبه کسی که فقط اطلاعات نشر داده رو میخوان زندانی و اعدام کنن بعد میگن غرب به حقوق بشر احترام میذاره انگار ما از پشت کوه اومدیم خارجم ندیدیم خبر نداریم... هه... همجا دنیا یجوره دولت ها همیشه ظلم میکنن...

    • آریا
      آریا | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

      اولن نمیخوان اعدامش کنن دومن اطلاعات سری کشور رو لو دادن همه جا جرمه ربطی به حقوق بشر نداره. و همین که فرق این دوتا رو نمیدونی نشون میده از پشت کوه اومدی

مطالب پیشنهادی