ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نظارت بر بازی‌های مروج سبک زندگی غربی افزایش می‌یابد

معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ریاست ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز از نظارت بیشتر بر فضای مجازی و بازی‌های «مروج سبک زندگی غربی» خبر می‌دهد. خسرو کرد میهن می‌گوید: «یکی از وظایف اصلی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ریاست ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز از نظارت بیشتر بر فضای مجازی و بازی‌های «مروج سبک زندگی غربی» خبر می‌دهد.

خسرو کرد میهن می‌گوید: «یکی از وظایف اصلی بنیاد در کنار رصد بازار فیزیکی و پاک‌سازی بازی‌های غیرمجاز از فروشگاه‌ها، ساماندهی بازی‌ها در فضای مجازی بوده که اتفاقا نظارت در این فضا بسیار پیچیده‌تر است.»

اشاره کردمیهن بیشتر به بازی‌هایی است که در فضای مجازی و به صورت آنلاین قابل بازی هستند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مرداد ماه امسال رصد خود را آغاز کرده و دستور مسدودسازی بیش از ۱۵۰ لینک مرتبط با بازی‌های آنلاین را صادر کرده.

او در مورد عرضه این دست بازی‌ها روی تلفن‌های هوشمند و گوشی‌ها می‌گوید: «لیست بلندبالایی از این نوع بازی‌ها شناسایی شده و طی مکاتباتی با این عرضه‌کنندگان از آن‌ها خواسته شده تا چنین عناوینی را از فروشگاه خود حذف کنند.»

کردمیهن به شکلی مشخص‌تر در انتهای صحبت‌های خود اشاره می‌کند که منظور او چه نوع بازی‌هایی است: «با توجه به این که عموما این گونه بازی‌ها در بستر 'فلش' و تحت مرورگر بازی می‌شوند، مسدودسازی راه‌حل نهایی نخواهد بود و برای پاکسازی و رصد دقیق‌تر فضای مجازی نیازمند همکاری گسترده‌تر با سایر نهادها از جمله پلیس فتا هستیم.»

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هنوز لیستی از این بازی‌ها منتشر نکرده و دقیقا مشخص نیست که تیغ بُرنده واحد نظارت بنیاد بر کدام بازی‌ها کشیده شده و آیا بازی محبوبی در این لیست به چشم می‌خورد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    اگه منظورتون GTA V هستش که اره متاسفانه ایراداتی داره!وگرنه غیر از این قراره هر چیزیو مصداق جرم و سبک زندگی بدونید که باید یه چیزیو از شهید بهشتی بخونید که سبک زندگی اسلامی یا غربی توسط خود طرف انتخاب میشه و نتیجه تحمیل یا زور مقاوت و حمله به این تحمیل هست?

  • آریا
    آریا | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    راست میگه تو بازیا کم کاری شده فرهنگ دروغ و ریا و دزدی و کم فروشی و دورویی و تظاهر و حقه بازی ، ربا و ...گنجانده نشده

  • hosein n
    hosein n | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    کل دنیا داره شبیه هم میشه گیم هم یجور گفتگوی فرهنگی بجا اینکه هی جلوگیری کنسد که اثری هم نداره چون تقاضا همچنان هست... بهتره خودتون هم گیم های جهانی بسازید و تو این بازار فرهنگی بیشتر مشارکت داشته باشید. سیستم کامل پلیسی شده فقط جلوگیری بَن فیلشر توقیف عدم دسترسی مصدود سازی. بسه دیگه...

  • i2sight
    i2sight | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    نظارت اینجا نظارت اونجا نظارت همه جا ...
    اینکه چه میخورید و می نوشید ،چگونه تفریح می کنید، کجاها می روید، چه جور کتابی می خوانید و چه فیلمی می بینید، به چه شکل بازی می کنید، همه بما مربوط است.
    اما اینکه آیا شاغل هستید و آیا درآمد شما کفاف نیاز های شما را میدهد و آینده شما و فرزندانتان هیچگونه ارتباطی به ما ندارد.

    امضأ: روابط عمومی جمهوری اسلامی

    • hosein n
      hosein n | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

      گل گفتی

مطالب پیشنهادی