ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ظاهر تلفن های همراه
تکنولوژی

ظاهر تلفن های همراه ، اصلی ترین فاکتور مدنظر کاربران برای خرید است

بزرگ ترهایمان همیشه به ما می گویند که «از روی ظاهر قضاوت نکن» اما به نظر می رسد که کاربران در انتخاب موبایل خود توجه چندانی به این ضرب المثل ندارند و ظاهر تلفن های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بزرگ ترهایمان همیشه به ما می گویند که «از روی ظاهر قضاوت نکن» اما به نظر می رسد که کاربران در انتخاب موبایل خود توجه چندانی به این ضرب المثل ندارند و ظاهر تلفن های همراه اصلی ترین فاکتور مدنظرشان برای خرید است.

مطالعه جدیدی در این باره انجام شده که نشان می دهد مردم در زمان خرید بیشتر به جنبه های زیبایی شناسی تلفن های همراه دقت می کنند تا هر چیز دیگری و بعد از زیبایی ظاهری خصوصیات فنی و کارایی این گجت هاست که نقشی تعیین کننده در تصمیم کاربران برای خرید تلفن های هوشمند دارد.

محققان دانشگاه Seville و دانشگاه کاتولیک در شیلی با تحقیق روی حدود ۳۹۰ برزیلی و شهروند شیلیایی به بررسی نگرش آنها در زمان خرید اسمارت فون ها پرداختند و دریافتند که ۷۶ درصد از افراد شرکت کننده به استفاده از گوشی های اندرویدی تمایل دارند و تنها ۲۱ درصدشان کاربران آیفون بوده اند.

آنها در ادامه از داوطلبان مشارکت کننده در این تحقیق خواستند که اولویت هایشان برای خرید را برحسب فاکتورهایی نظیر زیبایی، رنگ، شکل کلی، طراحی یا حتی حسی که آن گوشی هنگام دست گرفتن ایجاد می کند طبقه بندی نمایند.

در واقع از آنها خواسته شد که از شماره صفر (به شدت مخالف) تا ۵ (به شدت موافق) مقداری را برای این موارد در نظر بگیرند. آنها در ادامه دریافتند که در میان موارد ذکر شده در بالا ظاهر تلفن های همراه اثرگذارترین عامل مدنظر کاربران در زیبایی یک گوشی است. البته باید اشاره کنیم که ظاهرا فاکتورهای بیشتری یک گوشی را در نظر کاربران زیباتر می کند.

محققان در ادامه مطالعات قبلی انجام شده روی نحوه اثرگذاری طراحی و زیبایی در خرید یک اسمارت فون را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند هرچه طراحی و ظاهر یک گوشی زیباتر باشد رابطه حسی قوی تری میان کاربر و تلفن همراهش ایجاد می شود و در نتیجه این مساله اثری واضح روی تصمیم گیری کاربران برای خرید خواهد گذاشت. بنابراین وضعیت یک موبایل به لحاظ تکنولوژیکی کمترین اثرگذاری را روی خرید کاربران خواهد داشت.

در کنار آنچه گفته شد رنگ یک موبایل کمترین تاثیر را در نظر مصرف کننده برای انتخاب دارد. بنابراین طراحی یک گوشی اصلی ترین شاخص مد نظر کاربران برای خرید است و اینکه گوشی مدنظرشان کارایی لازم را در استفاده روزمره شان خواهد داشت یا خیر تا این اندازه برایشان اهمیت نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی