ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از نگاه منتقدان دنیای تکنولوژی

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکسل ال را می توان بهترین نماینده های اندرویدی در دنیای موبایل دانست. هر سال شاهد ترکیب قوی ترین سخت افزار موجود و پیشرفته ترین قابلیت های نرم افزاری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکسل ال را می توان بهترین نماینده های اندرویدی در دنیای موبایل دانست. هر سال شاهد ترکیب قوی ترین سخت افزار موجود و پیشرفته ترین قابلیت های نرم افزاری در قالب خانواده پیکسل هستیم که حتی آینده اکوسیستم اندروید را هم تا حدودی مشخص می کنند، چون نسخه نهایی جدیدترین اندروید را به همراه دارند. در این مطلب می خواهیم بررسی گوگل پیکسل 3 را از نگاه سایت های معتبر دنیای تکنولوژی مرور کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

بهترین دوربین موبایل در کالبدی بهتر

وب سایت ورج بررسی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را با نکته جالبی شروع می کند؛ اینکه ریک استرلو -مدیر ارشد سخت افزار گوگل- در زمان معرفی این گوشی حتی یک بار هم کلمه اندروید را به کار نبرد. به عقیده «دیتر بون» نویسنده ورج، پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال صرفاً گوشی های اندرویدی نیستند، بلکه گوشی های گوگل هستند و دریایی از قابلیت های نرم افزاری و هوشمند گوگل را به همراه دارند.

نویسنده مورد بحث، پیکسل های امسال را نوعی آپدیت میان نسلی می داند، درست مانند آیفون های سری S که نسبت به نسل قبلشان بهینه سازی می شدند. یکی از ملموس ترین برتری های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نسبت به مدل های سال قبل، افزایش قابل توجه کیفیت ساخت آنهاست تا بالاخره پیکسل ها به اندازه قیمتشان، حس یک محصول پریمیوم را هم به کاربر منتقل کنند. گوگل همچنین امسال نمایشگرهای اولد بسیار باکیفیتی را در پیکسل ها به کار گرفته تا مشکلات سال قبل را به دست فراموشی بسپارد.

حاشیه های نسبتاً زیاد پیکسل 3 (در مقایسه با پرچمداران دیگر شرکت ها) و حضور ناچ بزرگ در پیکسل 3 ایکس ال را می توان از معایب این گوشی ها دانست، هرچند طبق گفته نویسنده ورج به سرعت به آنها عادت می کنید. خش پذیری روکش مات پشت بدنه و محدودیت عرضه این گوشی ها را هم باید به نقاط منفی آنها اضافه کرد.

نهایتاً ورج با اعطای امتیاز 8.5 از 10 به این دو گوشی، می گوید اگر پیکسل 2 دارید، بسیاری از قابلیت های جدید را از طریق آپدیت نرم افزاری دریافت می کنید و خریدن پیکسل 3 توجیه زیادی ندارد، ولی اگر به دنبال بهترین تجربه اندروید و بهترین دوربین حال حاضر در دنیای موبایل هستید، گزینه ای جز پیکسل 3 پیش رویتان نخواهد بود.

وقتی سخت افزار زیر سایه نرم افزار می رود

وب سایت انگجت، پرچمداران جدید گوگل را گوشی هایی می داند که اگرچه ویژگی های جدید حیرت انگیزی ندارند، ولی همچنان فوق العاده اند. «شرلین لو» نویسنده بررسی این سؤال را مطرح می کند: اگر تمام قابلیت های جدید پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال ریشه نرم افزاری دارند و به تدریج به گوشی های قدیمی تر راه پیدا می کنند، آیا خریدن مدل جدید توجیهی دارد؟

انگجت در جمع بندی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می گوید اگرچه بهترین قابلیت های جدید این دو گوشی، نرم افزاری هستند و نهایتاً در اختیار کاربران پیکسل های قدیمی هم قرار می گیرند، اما این موضوع چیزی از ارزش خرید آنها کم نمی کند. پرچمداران جدید گوگل با طراحی زیبا، کیفیت ساخت عالی، نمایشگر فوق العاده و دوربین حرفه ای، به اندازه ای شما را راضی می کنند که 150 دلار افزایش قیمت نسبت به نسل قبل را فراموش کنید. ناچ بسیار بزرگ پیکسل 3 ایکسل ال یکی از نکات منفی برجسته این گوشی است ولی اگر بتوانید از آن صرف نظر کنید، محصولی فوق العاده با برترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روز را در اختیار خواهید داشت.

به گفته نویسنده سایت انگجت، گوگل محصولات سخت افزاری پریمیومی نظیر پیکسل بوک و پیکسل C را معرفی کرده اما موبایل هایش هیچگاه به این سطح نرسیده اند. تخصص اصلی گوگل در بحث نرم افزار است و این توانایی را به خوبی در پیکسل 3 به اثبات رسانده است. در نهایت این دو گوشی اگرچه جهش بزرگی در حوزه سخت افزار گوگل نیستند، ولی قطعاً پلتفرمی عالی برای نشان دادن قابلیت های نرم افزاری غول دنیای تکنولوژی به شمار می روند. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به ترتیب 90 و 89 امتیاز از مجموع 100 امتیاز را از انگجت دریافت کرده اند.

دوربین عالی با طراحی جدید و زیبا

وب سایت Trusted Reviews سومین تلاش گوگل برای سخت گوشی یعنی پیکسل 3 را به خاطر دوربین فوق العاده و طراحی جدید و زیبا، کاملاً موفقیت آمیز می داند. «مکس پارکر» نویسنده این مطلب می گوید اگرچه پیکسل 3 در ظاهر شباهت زیادی به پیکسل 2 دارد ولی زمانی که آن را در دست بگیرید تفاوت را احساس می کنید.

او می گوید شیشه مات پشت بدنه به خصوص در رنگ های سفید و صورتی جذابیت زیادی به این گوشی داده و باعث شده تا کمتر کثیف شود، اما طبیعتاً لغزندگی و شکنندگی بیشتری نسبت به مدل های قبلی دارد. همچنین پیکسل 3 با نمایشگر بدون ناچ به مراتب زیباتر از پیکسل 3 ایکس ال است. به عقیده پارکر، نمایشگر این گوشی فوق العاده است و نمی توان نقطه ضعفی را در آن پیدا کرد، جز اینکه از نظر حداکثر روشنایی به رقبای اصلی یعنی آیفون XS یا گلکسی S9 نمی رسد، ضمن اینکه گاهی اوقات مجبورید روشنایی را به شکل دستی تنظیم کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در مراسم رونمایی پیکسل های امسال این بود که گوگل اصلاً صحبتی از سخت افزار به میان نیاورد. احتمالاً به عقیده گوگل بهینه سازی های نرم افزاری برای استفاده حداکثری از همین سخت افزار کفایت می کند، ولی واضح است که پیکسل ها از نظر قدرت سخت افزاری هیچگاه به آیفون های همان سال نخواهند رسید.

کیفیت و قدرت بالای اسپیکرهای استریو و همچنین ویبره قوی تر نسبت به قبل هم از مزایای دیگر پیکسل 3 هستند. به گفته پارکر اگر می خواهید در طول روز خیالتان از بابت شارژدهی باتری راحت باشد، باید به سراغ پیکسل 3 ایکس ال بروید چون پیکسل 3 در صورت استفاده سنگین احتمالاً به پایان روز نمی رسد.

وب سایت «تراستد ریویوز» در کنار همه ویژگی های خوب پیکسل 3 مانند طراحی خوب، نمایشگر عالی، دوربین های فوق حرفه ای و اندروید کامل، فقدان فیس آنلاک و خش پذیری بدنه را در زمره نکات منفی آن قرار می دهد.

تماشای زیبایی اندروید در پرتو جدید ترین گوشی گوگل

بررسی وب سایت «اندروید سنترال» اینگونه شروع می شود که پیکسل های جدید اساساً تفاوت خاصی با نسل های قبلی ندارند و از فلسفه یکسانی بهره می برند، به ویژه اینکه پیکسل 2 هم اندروید 9 را دریافت کرده و بسیاری از قابلیت های جدید از جمله موارد مربوط به دوربین را به دست می آورند. گوگل علاقه ای ندارد که صرفاً به خاطر متفاوت بودن، دست به تغییر بزند. بنابراین در پیکسل 3 بیشتر شاهد رفع ایرادات جزئی نسل قبل هستیم تا ویژگی های انقلابی.

«اندرو مارتونیک» نویسنده این مطلب، ناچ بزرگ پیکسل 3 ایکس ال را چندان آزاردهنده نمی داند، چون از طرفی گوشی های زیادی با بریدگی نمایشگر در بازار وجود دارند و از طرف دیگر، پس از چند روز استفاده اصلاً متوجه حضور ناچ نمی شوید. چیزی که به راحتی به چشم می آید، افزایش فوق العاده کیفیت صفحه نسبت به نسل قبل است و حالا پیکسل ها می توانند از این منظر با پرچمداران دیگر رقابت کنند.

مارتونیک با اشاره به کیفیت فوق العاده بلندگوهای استریو در پیکسل ها، می گوید قدرت بلندگوهای پیکسل 3 حدود 10 درصد کمتر از پیکسل 3 ایکس ال است. گوگل همچنین به دو، سه یا حتی چهار دوربین در پشت بدنه نیازی نداشته و همه کار را صرفاً با یک دوربین انجام می دهد، آن هم بهتر از بقیه. در واقع به عقیده گوگل بخش مهم کار در نرم افزار است و نه در سخت افزار و این باور را در عمل هم به اثبات رسانده است.

با اینکه پیکسل 3 لنز ثانویه برای بزرگنمایی اپتیکال در اختیار ندارد، ولی فناوری Super Res Zoom به شکل مؤثری این کمبود را پوشش می دهد. به گفته مارتونیک، با پیکسل 3 نمی توانید بد عکس بگیرید و حتی ضعیف ترین عکس های این گوشی از متوسط دنیای موبایل بسیار بالاتر هستند. او البته اشاره می کند که اپلیکیشن دوربین پیکسل 3 گاهی اوقات با تأخیر و کندی همراه است و اپ دوربین پرچمداران سامسونگ را از نظر پایداری و سرعت، بهتر می داند.

از نظر نرم افزاری، مارتونیک هم مثل بقیه نویسنده ها، اندروید گوگل را بهترین و کامل ترین نسخه اندروید در دنیای موبایل می داند که هم کار کردن با آن ساده است و هم امکانات فوق العاده ای را در اختیارتان می گذارد. در نهایت، اندروید سنترال با امتیاز 4.5 از 5، گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را بدون شک بهترین گوشی های اندرویدی حال حاضر می داند.

تا سه نشه بازی نشه

نویسنده این وب سایت، انسجام و ثبات قدم گوگل در سه نسل از گوشی هایش را می ستاید و می گوید برخلاف نسل های قبل، این بار شاهد اخبار متعدد از مشکلات پیکسل 3 نخواهیم بود. البته همان طور که می دانید تا به حال گزارشاتی در مورد ذخیره نکردن تصاویر یا مشکل در مدیریت حافظه منتشر شده است و احتمالاً به مرور شاهد مشکلات جزئی بیشتری باشیم.

«استفن هیل» نویسنده این مطلب هم تأکید می کند که ناچ بزرگ نمایشگر پیکسل 3 ایکس ال در نگاه اول آزاردهنده است اما در استفاده روزمره چندان مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، گوگل به اندازه اپل نتوانسته بریدگی نمایشگر را توجیه کند و به خاطر وجود ناچ، امکانات ویژه ای را در اختیار کاربر قرار نمی دهد، به همین دلیل شاید بهتر بود که گوگل به راحتی سوار این قطار بی سرانجام نمی شد.

هیل بزرگ ترین تمایز پیکسل های جدید نسبت به نسل قبل را در نمایشگر آنها می داند که کیفیت فوق العاده ای دارند، و پیکسل 3 ایکس ال به خاطر ابعاد بزرگ و تراکم پیکسلی بیشتر، انتخاب بهتری خواهد بود. او همچنین می گوید طراحی ساده و زیبای پیکسل 3 این احساس را در شما به وجود می آورد که انگار آیفون ها و گلکسی ها زیادی خودشان را جدی گرفته اند.

نویسنده این بررسی می گوید موتور هپتیک پیکسل 3 به مراتب ارتقاء یافته و بازخورد قدرتمند ولی خوشایندی به شما می دهد، اما هنوز تا Taptic Engine آیفون که برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد فاصله دارد. شاید اپل این فناوری را در قالب پتنت ثبت کرده تا دیگر شرکت ها نتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. نکته جالب دیگری که هیل به آن اشاره می کند، مجموعه پس زمینه های فوق العاده زیبای پیکسل 3 است که اکثراً متحرک هستند و بعضی از آنها با نمایشگر همیشه روشن هم سازگارند، یا در زمان های مختلف روز تغییر می کنند.

نهایتاً 9to5Google می گوید اگرچه اکثر قابلیت های پیکسل 3 در دیگر پرچمداران بازار هم پیدا می شود، ولی هیچ گوشی دیگری را پیدا نمی کنید که همه این کارها را به خوبی پیکسل 3 انجام دهد. از طرفی گوگل برخلاف دیگر شرکت ها خیلی تلاش نکرده تا گوشی متمایزی با طراحی انقلابی عرضه کند، بلکه بیشتر روی ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن در قالب اکوسیستم اندروید و دستیار هوشمند کار کرده است.

همچنان بهترین دوربین دنیای موبایل

وب سایت TechRadar می گوید پیکسل 3 در کنار برادر بزرگش زوج قدرتمندی را در دنیای اندروید تشکیل داده و فقط با یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی، عکس های بهتری نسبت به رقبا می گیرند. به گفته «مت سوایدر» نویسنده این بررسی، نگذارید فهرست مشخصات روی کاغذ شما را فریب دهد؛ اینکه چرا پیکسل 3 فقط 4 گیگابایت رَم و یک دوربین دارد در حالی که رقبا حداقل به 6 گیگابایت رَم و چند دوربین مجهز شده اند. گوگل به راحتی ثابت می کند که سخت افزار قوی لازم است، ولی کافی نیست.

سوایدر معتقد است پرچمداران سامسونگ و ال جی عکس های شفافی نمی گیرند و در نور کم هم عملکرد خوبی ندارند [البته تجربه ما با پرچمداران این دو شرکت چنین نبوده] و آیفون XS هم رنگ ها را گرم تر از حالت عادی ثبت می کند، ولی گوگل پیکسل 3 در هر شرایطی عکس خوبی تحویل شما می دهد. اگر اهل سفرهای گروهی و حضور در مکان های تاریخی هستید، دوربین سلفی ثانویه با لنز عریض کاملاً خوشحال کننده خواهد بود اما باید دقت کنید که در این حالت عکس ها در طرفین خمیده می شوند.

شارژدهی کمتر از انتظار پیکسل 3 یکی از معدود نکات منفی این گوشی است و به گفته سوایدر اگر به دنبال باتری قوی تر هستید چاره ای جز انتخاب پیکسل 3 ایکس ال ندارید. بنابراین اگر به دنبال بهترین دوربین در دنیای موبایل با قیمت مناسب (طبق استانداردهای سال 2018) هستید، پیکسل های جدید گوگل بهترین گزینه ها پیش روی شما هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • قل مراد
    قل مراد | ۱ آبان ۱۳۹۷

    اپل و گوگل ناچ رو بردارن، سامسونگ هم لبه های بی استفاده رو. الجی هم هر کاری بکنه، فرقی نداره ?

مطالب پیشنهادی