ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش فروش آیفون XR از آیفون 8 بیشتر و از آیفون XS کمتر بوده است

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، پیش فروش آیفون XR طی جمعه اخیر آغاز شد و برخلاف انتظارات، تغییری در زمان عرضه این دیوایس به وجود نیامد. این اتفاق باعث شد بسیاری گمان کنند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۵

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، پیش فروش آیفون XR طی جمعه اخیر آغاز شد و برخلاف انتظارات، تغییری در زمان عرضه این دیوایس به وجود نیامد. این اتفاق باعث شد بسیاری گمان کنند که یا تقاضا برای دستگاه کم تر از پیش بینی ها بوده یا اپل تعداد بیشتری از این دیوایس را برای عرضه آماده کرده است. اما به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس مسائل مربوط به اپل، آنچه حقیقتاً اتفاق افتاده ترکیبی از هر دو فاکتور است.

کو در تازه ترین گزارش خود تایید کرده که پیش فروش آیفون XR با اختلافی قابل توجه، واقعاً از مدل های سال پیش، یعنی آیفون 8 و 8 پلاس بیشتر بوده است. اما علی رغم این موضوع، وی خاطر نشان می کند که میزان پیش فروش از بیشترین میزان ممکن آن (که توسط آیفون XS و XS Max به ثبت رسید) کمتر بوده است.

نمودار فروش آیفون XR و آیفون های سری XS در گذر زمان.
نمودار فروش آیفون XR و آیفون های سری XS در گذر زمان.

کو توضیح می دهد که گرچه عملکرد ابتدایی آیفون XS بهتر از آیفون XR بود اما حالا اوضاع تغییر کرده و فروش پرچمدار اپل دیگر مثل روزهای نخست درخشان نیست. آیفون XR از طرف دیگر کاهش فروش به مراتب کمتری را تجربه خواهد کرد و فروشی «با ثبات تر» در طولانی مدت خواهد داشت. علت این موضوع به زعم کو قیمت کمتر آیفون XR و نیز استقبال آن دسته از افرادی است که بودجه محدودتری در اختیار داشته و معمولاً نیازی به تعویض فوری موبایل خود نمی بینند.

مینگ-چی کو در نهایت انتظار دارد طی سه ماهه پایانی سال 2018، اپل بین 36 الی 38 میلیون آیفون XR روانه بازار کند که از پیش بینی 33 الی 35 میلیون واحدی پیشین او اندکی بیشتر است. او همچنین معتقد است که تقاضا برای ارزان قیمت ترین آیفون امسال طی نخستین سه ماهه از سال 2019 نیز قدرتمند باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی