ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش 25 درصدی تعرفه واردات کامیون و کشنده

با اصلاح آیین نامه قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ، دولت مجاز به استفاده از تخفیف برای واردات کامیون شد. این کاهش تعرفه در شرایطی اعمال می شود که در چند ماه اخیر ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱

با اصلاح آیین نامه قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ، دولت مجاز به استفاده از تخفیف برای واردات کامیون شد. این کاهش تعرفه در شرایطی اعمال می شود که در چند ماه اخیر ارزش دلار حداقل یکصد درصد افزایش یافته است و بنابراین چنین کاهشی نمی تواند افزایش شدید قیمت کامیون و کشنده های وارداتی به کشور را جبران نماید. در جلسه هیات وزیران در تاریخ یکم مهرماه 97، مصوبه واردات کامیون به صورت مشروط که با پیشنهاد مشترک وزارت اقتصاد، وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه مطرح و ارائه شده بود تصویب گردید. براساس بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ، دولت مجاز است از تخفیفات و تسهیلات گمرکی برای واردات کامیون ‌های مورد نیاز با تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استفاده نماید. آیین نامه اجرایی بند مذکور به شرح زیر است.
ماده1- در این آیین نامه اصلاحات زیر در معانی مشروح به کار می ‌روند:
الف- سازمان: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
ب- کامیون: وسیله حمل و نقل بار با بیش از 10 تن ظرفیت حمل بار
پ- ظرفیت: وزن مجاز ناخالص ترکیبی شامل وزن کامیون کشنده + وزن تریلر + وزن محموله و یا حداکثر وزن مجاز ناخالص شامل وزن کامیون + وزن محموله وسیله نقیله که در کارت مشخصات وسیله نقلیه ثبت شده است.
ماده 2- شرایط کامیون های وارداتی به شرح زیر است:
الف- از زمان ساخت آنها بیش از 3 سال نگذشته باشد.
ب- از خدمات پس از فروش در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مصوب سال 86 و آیین نامه اجرایی آن در تاریخ 28/1/1395 و اصلاحات بعدی آن برخوردار باشند.واردات کامیونپ- با استانداردهای روز و اجباری از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست مورد تایید مراجع مربوطه برابری داشته باشد.
تبصره- سازمان موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ مشخصات سایر کامیون های وارداتی، ترکیب و تعداد ناوگان مورد نیاز و ضوابط آن ها را با تایید وزارت راه به اطلاع عموم برساند.
ماده 3- سازمان موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ با هماهنگی نهادهای مربوطه یک سامانه یکپارچه به منظور ثبت تقاضا و اعلام نتایج آن به متقاضیان اقدام کنند. مراحل اقدام باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از زمان ثبت تقاضا تا اعلام نتایج با رعایت قوانین مربوط حداکثر یک ماه به طول بیانجامد.
ماده 4- واردات هریک دستگاه کامیون منوط به اسقاط یک دستگاه کامیون با عمر بالای 25 سال و ظرفیت حداکثر سه تن کمتر از کامیون وارداتی باشد.
تبصره 1- برگه معاینه فنی معتبر برای کامیون اسقاطی الزامی است.
تبصره 2- به ازای اسقاط هر کامیون موضوع ماده سود بازرگانی کامیون وارداتی 25 درد کاهش می‌یابد.
ماده 5- سازمان موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اجرای آیین نامه را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی