ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با iOS 12.1، کیفیت تصاویر سلفی آیفون XS و آیفون XR بهبود خواهد یافت

از زمانی که آیفون XS اپل به بازار آمد، بارها به خاطر عملکرد دوربین سلفی مورد انتقاد قرار گرفته است؛ خصوصاً به خاطر بهبود بیش از حد پوست که به تصاویر شکلی غیرمصنوعی می بخشد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۲۰:۵۵

از زمانی که آیفون XS اپل به بازار آمد، بارها به خاطر عملکرد دوربین سلفی مورد انتقاد قرار گرفته است؛ خصوصاً به خاطر بهبود بیش از حد پوست که به تصاویر شکلی غیرمصنوعی می بخشد. این مشکل بعدا توسط کاربران «BeautyGate» نام گرفت که به افکت های زیباسازی تصاویر اشاره داشت؛ هرچند که اپل شدیداً استفاده از چنین راهکارهایی را تکذیب می کند.

اما مشکل هرچه که باشد، مدتی است کاربران را با دردسر مواجه کرده و حالا اپل می خواهد یک بار برای همیشه به جنجال ها خاتمه دهد. این کمپانی می گوید که ورژن 12.1 از سیستم عامل iOS باگی را در سیستم Smart HDR حل خواهد کرد که باعث می شد پوست اشخاص در تصاویر به ثبت رسیده با دوربین سلفی آیفون XS و آیفون XR بیش از حد یکدست باشد.

آیفون XS و آیفون XR

بنابر توضیحات ارائه شده، قابلیت Smart HDR اساساً در حال انتخاب فریم پایه اشتباه برای پردازش HDR در تصاویر سلفی بوده است. به جای انتخاب فریمی با سرعت شاتر کمتر که حرکات را فریز و جزییات را حفظ می کند، این سیستم به انتخاب فریمی با سرعت شاتر طولانی تر می پرداخته است. دوربین جلوی آیفون های جدید ضمناً از لرزشگیر اپتیکال بهره مند نیست و به همین خاطر، در سرعت شاتری یکسان با دوربین اصلی، تصاویری مات تر ثبت می کند. نتیجه تمام این ها، جزییات کمتر تصویر است که نوعی روتوش بیش از اندازه را به بیننده القا می کند.

اما تمام این مسائل با از راه رسیدن iOS 12.1 حل خواهند شد و به هنگام عرضه این به روزرسانی، می توانید منتظر انتخاب بهترین فریم ها از سوی Smart HDR باشید. این نسخه از سیستم عامل اپل هم اکنون در فاز آزمایش عمومی است و احتمالاً در آینده نزدیک راه خود را به تمام دیوایس های مشتریان باز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Behrooz A
    Behrooz A | ۲ آبان ۱۳۹۷

    با این قیمتا دیگه این اخبار به درد ما نمیخوره، طوری شده که اصلا دیگه مهم نیست چه شرکتی چه گوشی جدیدی با چه فناوری به بازار میده

مطالب پیشنهادی