ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت سوخت
تکنولوژی

چگونه کارت سوخت بگیریم و رمز آن را تغییر دهیم؟

در ماه‌های اخیر مصرف روزانه سوخت رکورد شکست و به رقمی در حدود ۱۰۰ میلیون لیتر رسید؛ عددی که برای مصرف روزانه ۲۳ میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری شده در کل کشور بسیار بیشتر از ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در ماه‌های اخیر مصرف روزانه سوخت رکورد شکست و به رقمی در حدود ۱۰۰ میلیون لیتر رسید؛ عددی که برای مصرف روزانه ۲۳ میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری شده در کل کشور بسیار بیشتر از حد متعارف است. در نتیجه احتمال قاچاق سوخت و فروش آن به ساکنان خارج از مرزها قوت گرفت. در همین رابطه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اقدام به باطل کردن کارت سوخت‌های قاچاق کرد و در فقط در استان سیستان و بلوچستان ۵۶ هزار کارت سوخت باطل شد.

در همین مورد برخی مسئولان راه حل مقابله با قاچاق را دو نرخی شدن سوخت و استفاده از کارت سوخت عنوان کردند؛ موضوعی که هنوز قطعی نشده‌ اما موج تغییر رمز کارت و دریافت آن دوباره شدت گرفته‌است.

اگر هنوز کارت سوخت قبلی خود را دارید، می‌توانید از همان کارت استفاده کرده و نیازی به دریافت کارت جدید ندارید. ولی درصورتیکه تاکنون کارت سوخت نگرفته‌اید یا نیاز به المثنی و تغییر رمز دارید؛ باید مراحل زیر را طی کنید.

کارت سوخت

از پلیس+۱۰ شروع کنید

برای دریافت کارت سوخت اصلی و المثنی در ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید و درخواست خود را اعلام و مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. دقت کنید که لازم است مالک خودرو، خودش برای دریافت کارت سوخت اقدام کند البته اگر این امکان وجود ندارد فرد دیگری که وکالت‌نامه مختص دریافت کارت بنزین دارد هم می‌تواند چنین کاری کند.

بنابراین صاحب خودرو باید اصل مدرک شناسایی و موکل، مدارک احراز هویت را به ارائه کند. سند، کارت یا بنچاق خودرو و همینطور بیمه‌نامه خودرو مدارک دیگری‌ هستند که حتما باید ارائه شوند.

پس از آن باید اطلاعات محل زندگی خود را به همراه آدرس پستی اعلام کنید و مبلغ ۱۰ هزار تومان بپردازید. توجه کنید که دریافت مبلغ ثبت نام کارت سوخت باید از کارت‌خوان‌های دفاتر پلیس+۱۰ انجام شود.

همچنین برای خودروهایی که پلاک قدیمی دارند، کارت المثنی صادر نمی‌شود.

کارت سوخت صادر شده‌است؟

اگر ثبت‌نام کارت سوخت خود را انجام داده‌اید اما هنوز به دست‌تان نرسیده‌است، می‌توانید با وارد کردن شماره پلاک خودرو در سایت sokht.epolice.ir از شماره مرسوله و زمان تحویل پست مطلع شوید. همچنین می‌توانید به اداره پست منطقه خود رفته و کارت خود را تحویل بگیرید.

کارت سوخت

رمزگذاری و تغییر رمز

برای رمزگذاری کارت سوخت ابتدا باید کارت را درون دستگاه قرار دهید و با مشاهده پیام فعال‌سازی رمز، آن را با کلید سبز تائید کنید. سپس رمز ۴ رقمی خود را دو مرتبه وارد کنید تا رمز تایید شود.

اگر هم قصد دارید رمز کارت خود را تغییر دهید، پس از وارد کردن کارت درون دستگاه و وارد کردن رمز، باید گزینه عملیات تغییر رمز را انتخاب، رمز قبلی را حذف و رمز جدید را وارد کنید.

چنانچه رمز خود را ۵ بار متوالی اشتباه وارد کنید، کارت شما قفل می‌شود و شما برای برطرف کردن این مورد باید با ارائه مدارک لازم به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۴ آبان ۱۳۹۷

    باز هم داستان دو نرخی
    اول میگن با کارت همون ۱۰۰۰ ولی ۶۰ لیتر
    ملت یکبار دیگه پول بدن کارت بگیرن
    آزاد ۱۵۰۰
    بعد میگن سهمیه ای نیست هرچقد خواستی بزن اما ۱۵۰۰
    بعد دوباره کارت جمع میشه ۲۰۰۰

  • Mojtaba Abdolhoseyni
    Mojtaba Abdolhoseyni | ۲ آبان ۱۳۹۷

    ای خدا خسته شدیم...بابا ولمون کنین دیگه چی میخواین از جونمون هر روز یه بدبختی به بدختیامون اضافه میکنین..خدا لعنتتون کنه..(با اعصبانیت بخونین)

  • hosein n
    hosein n | ۱ آبان ۱۳۹۷

    باز دردسر جدید... من کارت سوختمو دوسال بود استفاده نکرده بودم بعدم پارسال ماشینمو که فروختم اصلا پیداش نکردم خریدار هم نیازی ندید بگیره از من. ماشین جدیدم ثبت نامی خریدم بهمن موقع تحویل ایران خودرو هیچ کارت سوختی نداد.

    حالا دوباره هر سری میری جایگاه کلی معطلی سر اینکه یکی کارتش کار نمیکنه یا تقاضا میکنن از کارتت بهشون بنزین بدی یا کارت جا میذارن مردم... هوووو دنگ و فنگیه بیخود و بی هدف باز چارسال بعد میگن هنوز قاچاق میشه باید قیمت ببریم بالا قبلی ها بدرد نمیخورن بیاین باز کاغذ بازی کارت جدید و دو نرخی کردن الا ماشالا.....

مطالب پیشنهادی