ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

به بهانه عرضه بلک آپس ۴؛ شش جایگزین کال آف دیوتی روی تلفن‌های هوشمند

اگر شایعات رنگ و بوی حقیقت به خودشان بگیرند، تا پایان امسال بالاخره اکتیویژن در همکاری با تنسنت کالاف دیوتی موبایل را به عرضه جهانی می‌رساند؛ عنوانی که ظاهرا هم نقشه‌های محبوب سری را دارد، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اگر شایعات رنگ و بوی حقیقت به خودشان بگیرند، تا پایان امسال بالاخره اکتیویژن در همکاری با تنسنت کالاف دیوتی موبایل را به عرضه جهانی می‌رساند؛ عنوانی که ظاهرا هم نقشه‌های محبوب سری را دارد، هم شاهد حالت معروف زامبی در آن خواهیم بود و هم با توجه به تصاویر لو رفته می‌خواهد یکی از بهترین‌های گوشی از لحاظ گرافیکی باشد.

همان چیزهایی که طرفداران سری برای مدت‌ها می‌خواستند و هیچکدام از بازی‌های قبلی کالاف دیوتی اندروید و iOS نتوانسته بودند آن‌ها را برآورده کنند. اما تا آن موقع که این بازی مورد انتظار به انتشار برسد، چه گزینه‌های دیگری وجود دارند که می‌توانیم جایگزین ساخته اکتیویژن کنیم؟

چند روزی از عرضه بلک آپس ۴ می‌گذرد و در این مدت تب و تاب کال آف دیوتی باز بالا گرفته، به همین مناسب در مطلب پیش‌رو تصمیم گرفتیم نگاهی به بازی‌هایی بیاندازیم که به خاطر ارائه یک تجربه از سبک شوتر و شباهت‌هایی که با این سری دارند می‌توانند تا حدی یادآور اثر معروف اکتیویژن باشند.

Modern Combat Versus

کالاف دیوتی اندروید
  • بازی آنلاین است

تا همین چند سال پیش مدرن کامبت ۵ و ۴ بهترین جایگزین Call of Duty اندروید و iOS به حساب می‌آمدند ولی در نسخه‌های اخیر، کال اف دیوتی به قدری تخیلی شده که باید به سراغ گزینه‌های آینده نگرانه‌تری برویم. در این بین مدرن کامبت ورسس (Modern Combat Versus) شاید نزدیک‌ترین بازی به کالاف دیوتی های امروزی باشد.

گیم لافت که در مدرن کامبت‌های قبلی از بازی‌های قدیمی ساخته اکتیویژن الهام گرفته بود، در مدرن کامبت ورسس به آینده سفر کرد و بازی با داشتن توانایی‌هایی ویژه برای هر شخصیت، تجهیزات تخیلی‌تر و قابلیت حرکت روی دیوار، مشخصا کالاف دیوتی های چند سال اخیر و کمی تایتان‌فال (Titanfall) را به عنوان منبع الهام خود انتخاب کرده است.

بازی بیش از ۱۷ مامور با قدرت‌های مختلف داشته و پس از انتخاب هر کدام از آن‌ها، باید در رقابت‌هایی چهار به چهار سعی کنید حریف را شکست دهید. بد نیست اضافه کنم که نسبت به گذشته، بازی دیر به دیر آپدیت می‌شود و گیم لافت باز بیشتر تمرکزش را روی بروزرسانی‌های مدرن کامبت ۵ گذاشته است.

Modern Combat Versus

Modern Combat Versus

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2800 / 1250 مگابایت زبان:

PUBG Mobile

  • بازی آنلاین است

بلک آپس ۴ برای اولین بار بتل رویال را به سری آورد و این بخش که با نام Blackout در بازی شناخته می‌شود، به اعتقاد خیلی از منتقدین بهترین تجربه از بتل رویال را به بازیکن‌ها ارائه می‌دهد. Blackout به قدری خوب ظاهر شده که کاربران توییچ دیگر علاقه‌ای به تماشای استریم‌های پابجی ندارند و حالا خیلی‌ها درگیر کالاف دیوتی جدید هستند.

اما برای اینکه یک تجربه مشابه از بتل رویال بلکس آپس ۴ داشته باشید، بهترین گزینه پابجی موبایل است. به‌خصوص الان، چون تنسنت در آپدیت بعدی برنامه دارد تا حالت شب را هم به بازی آورده و یک تجربه تاکتیکی متفاوت را روی گوشی رقم بزند. در کنار پابجی موبایل، دیگر ساخته تنسنت یعنی CrossFire Legends نیز اثر قابل قبولی به شمار می‌رود.

PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2000 / 1440 مگابایت زبان:

Crisis Action: Rise of Mech

  • بازی آنلاین است

کرایسیس اکشن (Crisis Action) هر چیزی که دستش آمده را ترکیب کرده و به همین خاطر می‌توانیم برای بقیه مقالات مشابه هم باز از این عنوان اسم ببریم؛ در اینجا می‌توانید با زامبی‌ها بجنگید، کنترل ربات‌های غول پیکر را دست گرفته و نبردی در مقیاس بزرگ‌تر داشته باشید، همانند بقیه بازی‌های شوتر در دو تیم به رقابت بپردازید یا حتی نقشه خودتان را بسازید.

کرایسیس اکشن با داشتن حالت‌های گیم پلی مختلف، در واقع می‌خواسته بازیکن‌ها را از بقیه بازی‌های تیراندازی گوشی بی‌نیاز کند و هر چند به خاطر گستردگی زیاد مودها آن‌ها خیلی نتوانسته‌اند این ایده را به بهترین حالت ممکن پیاده کنند ولی باز برای کسانی که به دنبال بخش زامبی کالاف دیوتی هستند، بازی می‌تواند تا حدی جذاب ظاهر بشود.

Crisis Action: Rise of Mech

Crisis Action: Rise of Mech

سازنده: HERO Game قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1300 / 751 مگابایت زبان:

Bullet Force

  • بازی آفلاین و آنلاین است

بولت فورس (Bullet Force) هم داستانی شبیه به کریسیس اکشن دارد. بازی از چند حالت گیم مختلف تشکیل شده و به همان اندازه که می‌توانیم به آن لقب کالاف دیوتی اندروید و iOS را بدهیم، شاید به همان اندازه هم بتوانیم بازی را  جانشین کانتر استرایک روی تلفن‌های هوشمند بنامیم. اما یک ویژگی باعث شده تا بازی بهتر از کریسیس اکشن ظاهر شود.

انتخاب حالت‌های گیم پلی اینجا اصولی‌تر بوده و شباهت‌های بیشتری با هم دارند. بولت فورس که با میانگین امتیازی ۴.۵ در گوگل‌پلی و ۴.۶ در اپ استور یکی ازپرامتیازترین عناوین شوتر موبایل شمار می‌رود، چهار حالت گیم‌پلی مختلف داشته، بیش از بیست اسلحه با افزونه‌های گوناگون دارد و با هفت نقشه متفاوت یکی از متنوع‌ترین بازی‌های تیراندازی گوشی است.

Bullet Force

Bullet Force

سازنده: Blayze Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 832 / 484.1 مگابایت زبان:

Shadowgun Legends

  • بازی آنلاین است

شادوگان لجندز (Shadowgun Legends) بیشتر دستینی (Destiny) است تا کال اف دیوتی، ولی برای کسانی که به نبردهای آینده نگرانه علاقه‌مند هستند بازی می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. حالت‌های گیم پلی شادوگان لجندز به چند دسته تقسیم می‌شوند. در بخش تک نفره، با صحبت کردن بعضی کاراکترها می‌توانید ماموریت‌هایی دریافت کرده و آن‌ها را انجام دهید.

اگر هم خواستید توانایی‌هایتان را به رخ بقیه بکشید، کافیست به بخش Wargames رفته و آنجا در دوئل یا رقابت‌های گروهی به مصاف دیگر بازیکن‌ها بروید. شادو گان لجندز یکی از بهترین گرافیک‌ها بین شوترهای گوشی را دارد، با سیستم شخصی سازی گسترده خود می‌تواند معتادتان کند و سازنده با ترکیب سبک شوتر و ویژگی‌های عناوین آنلاین بزرگ توانسته تجربه‌ای متفاوت را به وجود بیاورد.

SHADOWGUN LEGENDS

SHADOWGUN LEGENDS

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1000 / 858 مگابایت زبان:

Guns of Boom

بازی شبیه کالاف دیوتی
  • بازی آنلاین است

این حرف را در مقاله «بازی‌ های گوشی شبیه به کانتر» گفته بودم و لازم است اینجا هم دوباره آن را تکرار کنم؛ با وجود تفاوت‌های زیاد Guns of Boom اما بیایید کالاف دیوتی را «عنوانی سرگرم‌کننده و اعتیادآور از سبک شوتر اول شخص» تعریف کنیم، در این حالت ساخته Game Insight هم مطمئنا جذب‌تان می‌کند.

Guns of Boom که یکی از بهترین‌های تیراندازی تلفن‌های هوشمند است، با وجود ساده‌سازی‌ها چه در بخش کنترل و چه در قسمت طراحی نقشه‌ها اما همچنان توانسته اهمیت تاکتیک را در مبارزاتش حفظ کرده و کاربر را معتاد خودش کند. همین مسئله هم باعث شده تا در مسابقات ورزشی بازی‌های موبایل، Guns of Boom به گزینه محبوبی بین بازیکن‌های حرفه‌ای تبدیل شود.

Guns of Boom - Online Shooter

Guns of Boom - Online Shooter

سازنده: Game Insight قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 170.2 / 95.66 مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درباره بازی های سبک شوتر جز کالاف دیوتی

بهترین بازی های سبک شوتر جز کالاف دیوتی کدامند؟

Modern Combat Versus، PUBG Mobile، Bullet Force، Shadowgun Legends بهترین بازی های جایگزین های کالاف دیوتی در سبک شوتر هستند.

برای اجرا این بازی ها به چه سخت افزاری نیاز داریم؟

برای اجرا در بهترین حالت این بازی ها نیاز به سیستم عامل قوی و سخت افزاری در حد موبایل های پرچمدار هستید. البته رده پوکو شیائومی میتوانند بهترین گزینه بین میان رده ها برای اجرا این بازی ها باشند.

کدام بازی سبک شوتر مثل کالاف دیوتی رایگان است؟

اغلب بازی های سبک شوتر مثل کالاف دیوتی برای ورود و اجرا بازی تا حد محدود نیازی به پرداخت پول ندارند اما برای خرید تم های مختلف و آپشن های بازی باید پرداخت درون برنامه ای داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد امین نظرنژاد
    محمد امین نظرنژاد | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    برین به درک پابجی حرف اولو میزنه

مطالب پیشنهادی