ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان گامی مهم برای درمان سرطان بدون نیاز به شیمی درمانی برداشتند

محققان به نتیجه‌ای تاریخی دست یافتند که با توجه به آن، همه‌ی سلول‌ها دارای کدی هستند که با فعال شدنش خودشان را نابود خواهند کرد. در واقع به محض اینکه یکی از سلول‌ها احساس کند ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

محققان به نتیجه‌ای تاریخی دست یافتند که با توجه به آن، همه‌ی سلول‌ها دارای کدی هستند که با فعال شدنش خودشان را نابود خواهند کرد.

در واقع به محض اینکه یکی از سلول‌ها احساس کند به سرطان آلوده است، «کد مرگ» را فعال می‌کند تا خودش را از بین ببرد.

این سلول‌ها گاهی در این امر موفق ظاهر می‌شوند و گاهی هم شکست می‌خورند. کد یاد شده احتمالا ۸۰۰ میلیون سال پیش و در فرایند تکامل برای مقابله با سرطان به وجود آمده‌ است.

این کد که در ریبنوکلئریک اسید‌ها یافت می‌شود گاهی موفق عمل می‌کند و گاهی در مقابله با تومور‌های مهاجم نمی‌تواند مثمر ثمر واقع شود. بنابراین پزشکان برای مقابله با سلول‌های سرطانی به تجویز دارو اقدام می‌کنند.

درمان سرطان

اما اگر این کد‌ها به صورت دستی دوبرابر شوند، می‌توانند قدرتمندتر از گذشته عمل کنند و دیگر نیازی به شیمی درمانی هم نخواهد بود. «مارکوس پیتر» یکی از محققان این آزمایشات گفته:

حالا که این کد مرگ را می‌شناسیم، می‌توانیم این مکانیزم را بدون استفاده از شیمی درمانی فعال کنیم و هیچ کاری با ژنوم‌ها نداشته باشیم. ما می‌توانیم به طور مستقیم به سراغ ریبنوکلوئریک اسید‌های کوچک برویم، آن‌ها را به سلول‌های سرطانی معرفی کنیم و سپس آن‌ها را از بین ببریم.

هدف من ایجاد روشی انسانی برای مبارزه با سرطان نبود. بلکه استفاده از طبیعت برای از بین بردن فرایندی طبیعی بود.

او همچنین می‌افزاید:

بر اساس یافته‌هایی که از دو مطالعه‌ی مجزا داشته‌ایم، حالا می‌توانیم به طراحی میکرو ریبنوکلوئریک اسید‌ها بپردازیم که در مبارزه با سلول‌های سرطانی بسیار قدرتمند‌تر هستند. حتی قوی‌تر از ریبنوکلوئریک اسید‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند.

البته این محقق همچنین اعلام کرد که تا به نتیجه رسیدن این روش درمانی برای سرطان، سال‌ها فاصله دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی