ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده‌ی مبهم موبایل های سونی؛ بخش گوشی هوشمند شرکت ژاپنی ۲۴۰ میلیون دلار ضرر کرد

برنامه‌ی مالی فصل سوم سال میلادی جاری بزرگان عرصه‌ی تکنولوژی منتشر شده است. در این بین آمار منتشر شده از سوی سونی کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد. گوشی‌های سونی هنوز طرفداران مشتاق قابل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

برنامه‌ی مالی فصل سوم سال میلادی جاری بزرگان عرصه‌ی تکنولوژی منتشر شده است. در این بین آمار منتشر شده از سوی سونی کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد. گوشی‌های سونی هنوز طرفداران مشتاق قابل توجهی در دنیا دارد و همچنین گوشی اکسپریا XZ3 یکی از بهترین گوشی‌های سال‌های اخیر ژاپنی‌ها محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد بخش تولید تلفن‌های همراه سونی دچار مشکلات عدیده‌ای باشد.

همانطور که در کارنامه مالی (تصویر زیر) می‌توانید مشاهده کنید، فروش بخش موبایل سونی که به اختصار SMC نامیده می‌شود حدود ۵۴.۲ میلیارد ین معادل با ۴۷۸.۹ دلار کمتر از فصل سوم سال ۲۰۱۷ بوده.

لازم به توضیح است که استفاده Q2 در این کارنامه به این خاطر است که سونی با تقویم ژاپنی کارنامه‌ی مالی خود را منتشر کرده است. منظور از Q2 در تقویم ژاپنی‌ها به معنای فصل سوم سال ۲۰۱۸ میلادیست.

در تصویر بعدی جزئیات بیشتری از بخش موبایل شرکت ژاپنی قابل مشاهده است. در این عکس می‌توانید فروش ضعیف در اروپا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه را مشاهده کنید.

همچنین در این تصویر مشخص است که ضرر عملیاتی ۲۷.۴ میلیارد ینی معادل با ۲۴۲.۱ میلیون دلاری نتیجه‌ی کارکرد این بخش از شرکت ژاپنی محسوب می‌شود.

اما خبر بد به همینجا ختم نمی‌شود. متاسفانه شرکت سونی پیش‌بینی کرده که اوضاع برای بخش تلفن‌های هوشمند آن در ادامه‌ی سال محلی (تا پایان سال ژاپنی‌ها) بدتر هم خواهد شد. سونی انتظارات خود را در زمینه‌ی فروش سال آینده را تا ۱۰۰ میلیارد ین معادل با ۸۸۳.۷ میلیون دلار کاهش داده است و پیشبینی سود عملیایتی آن‌ها در حال حاضر ۶۵ میلیارد ین معادل با ۵۷۴.۵ میلیون دلار کاهش یافته است.

تغییرات ارزی در کنار فروش ضعیف در کشور ژاپن احتمالا تاثیر منفی زیادی روی بخش تولید تلفن‌های هوشمند شرکت ژاپنی داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که به لطف عملکرد بسیار مطلوب و شگفت انگیز سونی در بخش بازی و کنسول‌ها، سود کلی شرکت ژاپنی فوق العاده قابل توجه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۱ آبان ۱۳۹۷

    سونی این موج از تکنولوژی های همراه رو از دست داده
    یا باید موج جدیدی بسازه
    یا باید منتظر موج بعدی بمونه
    منظور از موج هم دسته جدیدی از ابزار تکنولوژیک هست بلاخره مثل کامپیوتر های PC گوشی ها هم تا یه زمانی بورس اند

مطالب پیشنهادی