ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی هوندا Rugged؛ کانسپتی جان سخت برای فتح دشت و کوه

نمایشگاه تیونینگ، تجهیزات و لوازم جانبی خودروی SEMA این روزها با شور و حال خاصی در لاس وگاس جریان دارد. برای نمایشگاه امسال، بخش تحقیق و توسعه شرکت هوندا در اوهایو، یک کانسپت هیجان انگیز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

نمایشگاه تیونینگ، تجهیزات و لوازم جانبی خودروی SEMA این روزها با شور و حال خاصی در لاس وگاس جریان دارد. برای نمایشگاه امسال، بخش تحقیق و توسعه شرکت هوندا در اوهایو، یک کانسپت هیجان انگیز با نام Rugged Open Air Vehicle تدارک دیده که در نوع خود کم نظیر است.

هوندا-rugged-open-air-vehicle

دلیل این امر به بدنه خاص مفهومی جدید ژاپنی ها بر می گردد. همانطور که در تصاویر موجود می توانید مشاهده کنید، Rugged Open Air Vehicle مثل اسم خود روباز یا به عبارت بهتر فاقد سقف، درب و هر نوع پنجره بوده و سرنشینان آن می توانند همواره از هوای آزاد لذت ببرند.

honda-rugged-open-air-vehicle-concept (10)

به گفته هوندا، از پلتفرم پیکاپ محبوب ریجلاین (Ridgeline) در توسعه مفهومی مورد بحث استفاده شده؛ شاید به همین خاطر است که توانایی های آفرود آن در سطح بالایی قرار داشته و سازنده از عنوان توانمندترین هوندای چهار چرخ یاد کرده است.

honda-rugged-open-air-vehicle-concept (7)

درباره پیشرانه کانسپت Rugged Open Air Vehicle حرفی به میان نیامده، اما پیش بینی می شود همان موتور 3.5 لیتری V6 حاضر در ریجلاین در زیر کاپوت نصب شده باشد. این موتور 280 اسب بخار قدرت دارد و با توجه به وزن سبک خودرو، می تواند عملکرد خوبی برای آن به ارمغان بیاورد.

honda-rugged-open-air-vehicle-concept (5)

هوندا در طراحی ظاهری تازه ترین مفهومی خود، اجزایی را از مدل کوچک و همه جا روی پایونیر 1000 به امانت گرفته است. این امر به نمای بیرونی محدود نبوده و فرمان هم از همین مدل به Rugged Open Air Vehicle منتقل شده است.

2019 Pioneer 1000

برخلاف دیگر کانسپت های امروزی که از کابینی پیشرفته با نمایشگرها و دکمه های متعدد بهره می برند، کابین یا فضای داخلی مفهومی هوندا طراحی بسیار ساده ای داشته و از مواد مقاوم در قسمت های مختلف استفاده شده است.

honda-rugged-open-air-vehicle-concept (13)

یکی از دلایل این امر طبیعتا به ساختار اتاق و کاربردهای این خودرو در محیط های خارج شهری و آفرود مربوط می شود. در واقع ژاپنی ها طبق رسم دیرینه خود، به دنبال ارایه خودرویی جان سخت برای ماجراجویان بوده اند.

honda-rugged-open-air-vehicle-concept (3)

صندلی های موجود در Rugged Open Air Vehicl همان نمونه های موجود در سیویک تایپ R هستند، با این تفاوت که همانند پایونیر 1000 از طریق یک پوشش ضد آب محافظت می شوند. جالب اینکه بر روی داشبورد این مفهومی همه جا رو دو نگهدارنده موبایل نصب شده است.

honda-rugged-open-air-vehicle-concept (15)

علی رغم ظاهری جذاب و توانایی های آفرود بالا، هوندا برنامه ای برای تولید کانسپت Rugged Open Air Vehicl ندارد. گفتنی است به غیر از این مفهومی، اتومبیل های دیگری مثل آکیورا RDX برگفته از مدل های مسابقه ای و موتور 345 اسب بخاری، نسخه ای ویژه از پیکاپ ریجلاین و Insight هیبریدی با لوازم جانبی اصل در غرفه هوندا در نمایشگاه سما حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی