ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کل آثار شکسپیر
تکنولوژی

توییت کل آثار شکسپیر در یک توییت

استگانوگرافی تکنیکی برای نگهداری دیتا درون عکس است و برخلاف تصور عامه تازگی چندانی ندارد. با این حال به سختی میتوان این قبیل تصاویر را در سرویس هایی نظیر توییتر آپلود کرد و نگران آسیب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

استگانوگرافی تکنیکی برای نگهداری دیتا درون عکس است و برخلاف تصور عامه تازگی چندانی ندارد. با این حال به سختی میتوان این قبیل تصاویر را در سرویس هایی نظیر توییتر آپلود کرد و نگران آسیب رسیدن به دیتای آنها نبود. در واقع زمانی که عکس های اینچنینی در توییتر بارگذاری می شوند این سایت بخش اعظمی از متادیتای آنها را حذف می کند و صرفا اجازه باقی ماندن بخشی از آن را می دهد. با این حال اما اخیرا کل آثار شکسپیر در یک توییت ارسال شده اند.

محققی به نام David Buchanan دریافته که تنها یک شکل خاص از متادیتا در توییت ها باقی می ماند و وی با کمک همین اصل و البته کمی نبوغ کدنویسی موفق شد کل آثار شکسپیر را در یک عکس گنجانده و آن را از طریق تنها یک توییت با مخاطبانش در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد.

کل آثار شکسپیر

Buchanan در مصاحبه اش با نشریه مادربورد اعلام کرد که توییتر با نوعی خاص از متادیتای عکس به نام ICC کاری ندارد و به همین خاطر اسکریپتی نوشته که یک فایل JPG را تجزبه و سپس حجم قابل توجهی متا دیتای ICC را به آن تزریق می کند. این متادیتا با دقت بسیار بالا آماده سازی می شود به نحوی که تمامی هدرهای ZIP مورد نیاز در موقعیت درست قرار بگیرند.

البته Buchanan اشاره کرد که فرایند مذکور کامل نیست و نیازمند بهینه سازی است. او دو ساعت زمان صرف کرده که تمامی دیتای فشرده سازی شده را به درون عکس مورد نظرش تزریق نماید که در واقع پرتره ای کم کیفیت از شکسپیر بود.

اما این محقق ایده چنین کاری را زمانی گرفت که تلاش داشت میزان دیتای خامی را مشخص نماید که میتواند از طریق یک توییت ارسال کند و خودش در اینباره می گوید:

اندکی بعد این ایده به ذهنم رسید که یک فایل ZIP را درون توییتم امبد کنم.

آثار شکسپیر

بعد از این اتفاق توییت Buchanan با موفقیت ارسال شد و وی نیز اطلاعات دقیقی در رابطه با چگونگی استخراج دیتا با مخاطبانش در میان گذاشت. البته این پژوهشگر تاکید کرده که تکنیک مذکور میتواند از سوی افراد مجرم برای توزیع بدافزار مورد استفاده قرار بگیرد هرچند که به گفته وی این مورد مصرف پیشتر با بسته های کوچک تر دیتا مورد استفاده قرار گرفته.

توزیع بدافزار قبلا هم از طریق استگانوگرفی سنتی اتفاق افتاده اما با این تکنیک میتوانید حجم دیتای بیشتری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید که او یکبار تلاش نموده از توییتر بابت کشف این باگ جایزه بگیرد اما توییتر اعلام نموده که این یک باگ نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی