ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

استفاده از ویندوز ۹۵ در گوشی‌ها یکی از برنامه‌های مایکروسافت بود [تماشا کنید]

اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی بود که مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز ۹۵ انقلابی اساسی در حوزه‌ی نرم افزار ایجاد کرد. این اتفاق سال‌ها پیش از آن رخ داد که خبری از ویندوز موبایل باشد. یک ویدیوی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی بود که مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز ۹۵ انقلابی اساسی در حوزه‌ی نرم افزار ایجاد کرد. این اتفاق سال‌ها پیش از آن رخ داد که خبری از ویندوز موبایل باشد.

یک ویدیوی منتشر شده در یوتوب که توسط کانال ۴۰۹۶ منتشر شد، استفاده از ویندوز ۹۵ در تلفن‌های هوشمند مایکروسافت را نمایش می‌دهد. در این ویدیو می‌توانیم همه‌ی ویژگی‌های ظاهری ویندوز ۹۵ را مشاهده کنیم.

در این ویدیو که در ادامه قادر به مشاهده‌ی آن هستید، ویندوز ۹۵ با ویندوز موبایل کنونی تلفن‌های هوشمند مایکروسافت ادغام شده است و نتیجه‌ی آن جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد.

اما موضوع جالب در این بین، توییتی است که مدیرعامل پیشین بخش موبایل مایکروسافت یعنی «استیون سینوفسکی» در واکنش به این ویدیو منتشر کرده است:

ویندوز ۹۵ موبایل به نظر بسیار جالب می‌آید. اما تیم ویندوز در سال ۲۰۱۱ روی این موضوع کار کرده بود.

علاوه بر این، «سینوفسکی» به پستی که در سال ۲۰۱۲ در بلاگ مایکروسافت نوشته بود اشاره می‌کند که تحت عنوان «ساخت ویندوز برای معماری پردازنده‌ی ARM» قابل مطالعه است.

این پست نشان می‌دهد که تلفن‌های ویندوز قادر به اجرای کامل ویندوز دسکتاپ هستند و می‌توان در آن از نرم افزار‌هایی مثل Solitaire هم استفاده کرد. البته در این پست به وضوح به این موضوع اشاره شده که این محصول در برنامه‌ی تولید قرار ندارد و حتی اشاره‌ای به محصولات آینده نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد که ویدیو ویندوز ۹۵ برای موبایل بیشتر حس نوستالژی را در میان قدیمی‌های دنیای تکنولوژی زنده کند. اما یک موضوع در این سیستم عامل وجود دارد که ممکن است همه را وسوسه به استفاده از تلفن همراهی با بهره‌مندی از آن کند: Clippy.

Clippy یک همیار صوتی هوشمند شخصی است که می‌تواند با سیری شرکت اپل به رقابت بپردازد. موضوعی که می‌تواند برای بسیاری آنقدر جذاب باشد که از تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل ویندوز ۹۵ موبایل استفاده کنند.

پیش از این، امکان استفاده از ویندوز ۹۵ به عنوان یک اپلیکیشن ساده در ویندوز و مک امکان پذیر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_taji
    saeed_taji | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

    یاد اون روزایی افتادم که کامپیوتر به نظرم آخر تکنولوژی بود

مطالب پیشنهادی