ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ جدید ویندوز 10 باز کردن برخی فرمت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند

مایکروسافت اخیراً با مشکلات زیادی در زمینه باگ های ویندوز درگیر شده و به نظر نمی رسد اوضاع رو به بهبود باشد؛ چرا که در یکی از تازه ترین موارد، بروزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت اخیراً با مشکلات زیادی در زمینه باگ های ویندوز درگیر شده و به نظر نمی رسد اوضاع رو به بهبود باشد؛ چرا که در یکی از تازه ترین موارد، بروزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 مشکلاتی را در زمینه وابسته سازی فرمت فایل ها به برخی اپلیکیشن ها ایجاد کرده است.

بنا به گزارشات موجود، نرم افزارهای شخص ثالثی مانند فوتوشاپ و ++Notepad در ویندوز 10 نمی توانند به عنوان اپلیکیشن پیش فرض برای بعضی فرمت ها نظیر txt. انتخاب شوند. در واقع پس از اعمال تنظیم توسط کاربر، ویندوز تنظیمات جدید را نادیده گرفته و باز هم فرمت مذکور را با نرم افزار NotePad خود باز می کند.

مشکل مورد بحث زمانی که با کلیک راست روی فایل و کلیک روی گزینه Open With قصد تنظیم اپلیکیشن پیش فرض را داشته باشید نیز اتفاق افتاده و حتی در صورت فعال کردن گزینه «Always Use This App»، ویندوز 10 باز هم از بار دوم نرم افزار مد نظر خود را برای باز کردن فایل، مورد استفاده قرار می دهد.

ویندوز 10

جالب اینکه مایکروسافت در هیچ فهرستی به باگ مورد بحث اشاره نکرده و هنوز به گزارشات عمومی در این باره پاسخی نداده است. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا زمان رفع مشکل، از آپدیت ویندوز خودداری کنید یا اگر با مشکل مشابهی مواجه شده اید، سیستم عامل خود را به آپدیت های قبلی رول بک کنید.

این چندمین باری است که در ماه های اخیر بروزرسانی های ویندوز 10 مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده اند

این چندمین باری است که در ماه های اخیر بروزرسانی های ویندوز 10 مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده اند؛ پیش از این آپدیت ماه اکتبر سیستم عامل مایکروسافت به گفته برخی کاربران، به محض بروزرسانی برخی از فایل ها را حذف می کرد. همچنین مشکل دیگری نیز باعث نمایش صفحه آبی مرگ در برخی از کامپیوترهای HP پس از آپدیت ویندوز 10 می شد که با اصلاح درایورهای مربوطه رفع شد.

گفتنی است باگ دیگری نیز اخیراً در ویندوز 10 مشاهده شده که در زمان فشرده سازی فایل ها، برخی اسناد را بدون هشدار مناسب به کاربر پاک می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Modav
    Modav | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    من آپدیت جدیدشو زدم، بی‌پدر هیچ برنامه پیشفرضیو نمیشه عوض کرد! فک کنم زیر سر خودشونه و دم نمیزنن!

  • Amin Daryafar
    Amin Daryafar | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    از وقتی به 1809 اپدیت کردم سیستمم نابود شده
    پر از لگ پر از باگ، با هر باگی میشه کنار امد اما افت کارایی و لگ فراوون نه
    متاسفانه توانایی بازگشت یا فرش اینستال هم ندارم و حداقل باید تا اپدیت درست درمون بعد یا اخر بهمن ماه با این مشکلات سر کنم

    پ.ن: دوستان اگه کسی مشکل کارایی داشته بعد اپدیت و تونست بدون ریست یا فرش اینستال رفع کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Mavara.Alborz
    Mavara.Alborz | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    من چهار ماهه استفاده میکنم نه فایلی پاک شد که باگ قبلی گفته شد نه مشکلی تو فرمت پیشفرض دارم.

مطالب پیشنهادی