ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروفایل ۹۸۰۰ رسانه مستقل چینی در شبکه‌های اجتماعی تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت چین پروفایل شبکه‌های اجتماعی ۹۸۰۰ رسانه مستقل را پاک نموده است. اداره‌ی فضای سایبری چین یا CAC مدعی شده که تمامی این اکانت‌ها قوانین موجود را نقض کرده‌اند و به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت چین پروفایل شبکه‌های اجتماعی ۹۸۰۰ رسانه مستقل را پاک نموده است. اداره‌ی فضای سایبری چین یا CAC مدعی شده که تمامی این اکانت‌ها قوانین موجود را نقض کرده‌اند و به انتشار اطلاعات سیاسی زیان آور پرداخته‌اند.

علاوه بر این، ارگان مربوطه باور دارد که رسانه‌های مستقل در قسمتی از تاریخ این کشور دست برده‌اند و با توهین به قهرمانان و الگو‌های تاریخی، وجهه جهانی کشور چین را تخریب کرد‌ه‌اند.

همچنین تمامی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر وی چت و ویبو که همان جایگزین توییتر در چین است به خاطر اینکه نتوانسته اند «از رشد نافرمانی مدنی» و همچنین کلیه بی نظمی های بوجود آمده در پلتفرمهای خود جلوگیری نمایند، مورد سرزنش قرار گرفته اند

گفته شده این رسانه‌های مستقل مجوز رسمی فعالیت نداشتند و بدون چنین مجوزی، به تولید محتوا می‌پرداختند. این پروفایل‌های موضوعات زیادی نظیر حواشی سلبریتی‌ها و بررسی اخبار داخلی این کشور را پوشش می‌دادند. گفته شده که بسیاری از کاربران سراغ آنها می‌رفتند و محبوبیت بالایی میان آنها پیدا کرده‌ بودند چرا که اطلاعات بیشتری نسبت به گزارشات رسمی ارائه می‌دادند.

البته بعضی از همین پروفایل‌های به انتشار اخبار دورغین یا محتوای غیر اخلاقی می‌پرداختند که همین مسئله موجبات تعطیلی آنها را فراهم کرده است. با این وجود، بسیاری از اکانت‌های معروف و قانونی نیز به همین منظور مسدود شده‌اند. گفته شده بعضی از اکانت‌ها به انتشار محتوای می‌پرداختند که دولت با تمامی آنها مشکل داشته و به همین منظور هم مجبور شده تمامی این اکانت‌ها را ببندد.

پس از اقدام اداره‌ی فضای سایبری چین، بسیاری از کاربران خشنود شدند و با انتشار پست‌های بیشمار در شبکه‌ی توییتر، از این نهاد رسماً تشکر کردند. آنها باور داشتند که انتشار برخی محتوای غیر مناسب و دورغین موجب شده بود که باور‌های غلطی میان مردم شکل بگیرد. علاوه بر این کاربران از ارگان یاد شده درخواست کردند، به حال تبلیغات آذار دهنده و زیان آور فکری کند و تمهیدی برای آن بیندیشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    آخه کدوم دیکتاتور موفق شده که چین دومیش باشه؟
    آینده بدی رو برای چین پیشبینی میکنم

    • enrix
      enrix | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

      پس از اقدام اداره‌ی فضای سایبری چین، بسیاری از کاربران خشنود شدند و با انتشار پست‌های بیشمار در شبکه‌ی توییتر، از این نهاد رسماً تشکر کردند

مطالب پیشنهادی