ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چینی‌ها به دنبال نسل ششم شبکه‌های سیار با سرعت دانلود 1 ترابایت در ثانیه هستند

کشور چین در سال های اخیر از یک پیرو مطلق و کپی کار تمام عیار به یکی از پیشروان علم و صنعت تبدیل شده و در بسیاری از مواردT نسبت به رقبای غربی پیش افتاده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

کشور چین در سال های اخیر از یک پیرو مطلق و کپی کار تمام عیار به یکی از پیشروان علم و صنعت تبدیل شده و در بسیاری از مواردT نسبت به رقبای غربی پیش افتاده است. حال خبر می رسد چینی ها به دنبال توسعه نسل ششم شبکه های سیار یا 6G هستند؛ آن هم زمانی که هنوز فناوری 5G به صورت عمومی عرضه و فراگیر نشده.

به گفته رسانه های چینی، این کشور قصد دارد فرآیند تحقیق و توسعه رسمی در زمینه نسل ششم شبکه های سیار را از سال 2020 کلید بزند. در ضمن طبق اظهارات «سو ژین»، مدیر یکی از تیم های توسعه فناوری ارتباطات در وزارت صنعت و اطلاعات چین، این کشور خدمات 6G را در سال 2030 به کاربران ارائه خواهد کرد.

نسل ششم شبکه های سیار

لازم به ذکر است که طبق محاسبات موجود، فناوری 6G تا 10 برابر سریع تر از 5G بوده و امکان دریافت دیتا با سرعت باورنکردنی 1 ترابایت در ثانیه را فراهم خواهد کرد. به گفته آقای سو، تکنولوژی مورد بحث همچنین زیرساخت شبکه های بی سیم و باسیم را هم دگرگون خواهد کرد و امکان سرویس دهی در سطح وسیع تر و ارتفاعات بالاتر را فراهم می کند.

فناوری 6G زیرساخت شبکه های بی سیم و باسیم را هم دگرگون خواهد کرد

هرچند به اعتقاد برخی از متخصصان، مانند پروفسور روبرتو ساراکو استاد دانشگاه ترنتو ایتالیا، حتی عبارت 5G هم مفهوم درستی ندارد و بیشتر شامل وعده های مبهم برای دستیابی به سرعت های بالا می شود. از این رو احتمالاً «6G» هم نوعی ترفند برای افزایش هیجان در بازار بوده و مشخص نیست در عمل چقدر میان این نسل ها تفاوت وجود داشته باشد.

با این حال باید منتظر بود و دید فناوری 5G پس از عرضه چقدر نسبت به آنچه هم اکنون در اختیار داریم تفاوت خواهد داشت و با توجه به آن آیا می توان به ادعاها درباره نسل ششم نیز اعتماد کرد یا خیر.

گفتنی است ایالات متحده، روسیه و اروپا نیز طرح هایی برای توسعه نسل ششم شبکه های سیار در دست بررسی دارند.

5G 6G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    چقد خوب میشه اگه ما هم بهش دست پیدا کنیم

    • Sakaei
      Sakaei | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

      اینا که همین ۴g شون هم همون ۳g با پهنای باند بیشتر هس بعد میان همونم دستکاری میکنند به عنوان 4.5G میدن دست ملت از اینا همچین انتظاری داری ؟

مطالب پیشنهادی