ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه الکترونیکی سرباز ماهر رونمایی شد

سامانه الکترونیکی بومی «سرباز ماهر» صبح امروز با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و اصحاب رسانه در ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد. این سامانه قرار است رویای بهبود سربازی را بعد از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

سامانه الکترونیکی بومی «سرباز ماهر» صبح امروز با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و اصحاب رسانه در ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد. این سامانه قرار است رویای بهبود سربازی را بعد از سال‌ها تحقق ببخشید و در حقیقت طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه را در پی خواهد داشت. سامانه سرباز ماهر در سه سطح قبل خدمت، حین خدمت و بعد از خدمت کارکرد خواهد داشت.

در این طرح با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور با انجام مشاوره شغلی و ارائه دوره‌های مهارتی متناسب، با توجه به منطقه جغرافیایی که جوانان مشمول خدمت در آنجا سکونت دارند، توانمندی آن‌ها در قبل از خدمت افزایش می‌یابد. در طرح «سرباز ماهر» قرار است تا قابلیت‌های جوانان توسعه یابد و آمادگی لازم برای ورود به بازار کسب‌وکارها در آن ایجاد شود.

سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست خبری گفت: «افراد از 15 سالگی می‌توانند در سامانه شرکت کنند و در 18 سالگی که سن مشمولیت است، اطلاعات سرباز ماهر به ستاد کل نیرو‌های مسلح ارسال خواهد شد تا از تخصص و اطلاعات سرباز جوان استفاده کنند و بتوانند این تخصص‌ها را به دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر معرفی کنند تا این مهارت‌ها تقویت شوند.»

اعلام شده که این سامانه در حین خدمت سربازی بیشترین کارکرد را در روند مهارت آموزی خواهد داشت و رسالت اصلی خود را در این مرحله نشان خواهد داد. قرار است که قابلیت‌های جوانان مهارت یافته و پس از خدمت نیز تسهیل‌گری و زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال سربازان صورت بگیرد. به نظر می رسد آغاز این طرح، دوران خدمت در حقیقت تبدیل به یک روزمه کارآموزی برای فرد خواهد شد.

سرباز ماهر

این سامانه قصد دارد با ایجاد پیوند میان متقاضیان، موسسات آموزشی (خصوصی و دولتی) و مراکز ارزیابی مهارتی، زمینه بهره‌گیری آموزش و مهارتی متناسب با نیاز بازار را برای جوانان فراهم کند. در اجرای  طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی هستند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.

در حال حاضر  کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال که دارای شناسنامه معتبر و عکس دار و همچنین دارای کارت ملی هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

گفتنی است مراسم رونمایی از سامانه سرباز ماهر با حضور سردار «مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، «سید مصطفی آذرکیش» مدیرکل دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش و «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار برگزار شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    پادگان ها بهترین پتانسیل رو دارن برای مهارت آموزی به جوونا، اگه همه ی شروط گفته شده محقق بشه، تغییرات شگرفی رو شاهد خواهیم بود

مطالب پیشنهادی