ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از کلید USB به عنوان جایگزین پسورد پشتیبانی خواهد کرد

کمپانی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده به منظور راحتی کاربران و رفع نیاز به وارد کردن کلمه عبور برای ورود به حساب کاربری، از کلید USB پشتیبانی خواهد کرد. سخت افزار مورد بحث که توسط ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

کمپانی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده به منظور راحتی کاربران و رفع نیاز به وارد کردن کلمه عبور برای ورود به حساب کاربری، از کلید USB پشتیبانی خواهد کرد.

سخت افزار مورد بحث که توسط شرکت هایی مانند Yubikey و FEITIAN تأمین می شود، از تمام سرویس های مایکروسافت مانند آفیس، اسکایپ و اکس باکس لایو پشتیبانی کرده و کاربران را در مقابل پرداخت 20 الی 60 دلار، از وارد کردن کلمه عبور بی نیاز خواهد کرد.

به گفته راب لفرتس معاون ارشد امنیت مایکروسافت، پسوردها راحت ترین راه برای نفوذ مهاجمان هستند و خصوصاً در حملاتی که به در اختیار گرفتن حساب کاربری منجر می شوند، می توانند با تغییر توسط هکر، باعث اخراج کاربر از حسابش شوند.

کارمندان شرکت های بزرگ به صورت میانگین روزانه با 100 کلمه عبور مختلف درگیرند

بنا به اطلاعات امنیتی مایکروسافت و LastPass، کارمندان شرکت های بزرگ به صورت میانگین روزانه با 100 کلمه عبور مختلف درگیرند و اکثر رخنه های اطلاعاتی در چنین شرکت هایی هم به دلیل سهل انگاری در مراقبت از پسوردها اتفاق می افتد. به همین خاطر کمپانی ساکن ردموند در چند سال اخیر از آینده ای بدون پسورد حمایت کرده؛ رویکردی که توسط سایر شرکت ها (مانند آلفابت و اپل) نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

کلید USB

البته مایکروسافت با استفاده از روش های بیومتریک تحت سرویس Windows Hello (در ویندوز 10) گام مهمی در حذف کلمه عبور از فرآیند تأیید هویت کاربر برداشته که این خدمات تا کنون توسط 70 درصد از کاربرانی که سخت افزار لازم را در اختیار دارند، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مایکروسافت همچنین خدمات Azure ID را برای شرکت های بزرگ ارائه می کند که با توجه به موقعیت مکانی و همچنین استفاده از دیوایس های رجیستر شده، نیاز به وارد کردن پسورد را رفع خواهد کرد.

گفتنی است کلید USB مایکروسافت (و سایر شرکت هایی که چنین سخت افزاری را ارائه می کنند) توسط کنسرسیوم فناوری FIDO Alliance پشتیبانی شده که در پنج سال اخیر، تکنولوژی های مختلفی را برای بی نیاز کردن کاربران از ورود نام کاربری و کلمه عبور ارائه کرده است.

کنسرسیوم FIDO Alliance در حال حاضر اعضایی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت، اینتل، جی.پی مورگان چیس و گلدمن ساکس را شامل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی