ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظر جهرمی درباره صیانت
تکنولوژی

وزیر ارتباطات نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی را تشریح کرد

محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه‌ای با رییس مجلس و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با ارائه جدیدترین آمارهای مربوط استفاده از اپلیکیشن دولت همراه جهت دریافت کارت سوخت یا اتصال آن به کارت بانکی، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه‌ای با رییس مجلس و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با ارائه جدیدترین آمارهای مربوط استفاده از اپلیکیشن دولت همراه جهت دریافت کارت سوخت یا اتصال آن به کارت بانکی، فرایند و کارکرد آن را نیز تشریح کرد.

سایت دولت همراه به نشانی mob.gov.ir یا اپلیکیشن مربوط به آن، از امروز پذیرای شهروندانی بوده است که به دنبال دریافت کارت سوخت یا اتصال آن به کارت بانکی بوده‌اند و وزیر ارتباطات نیز خبر داد که از ساعت ۸ الی ۱۱ امروز صبح، ۱۵۷ هزار نفر به این سامانه مراجعه و درخواست مرتبط خود با کارت سوخت را ثبت کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در خصوص روش سوخت‌گیری با استفاده از کارت بانکی گفت:

«۵۵ درصد نازل‌ها در پمپ بنزین‌ها به سیستم‌های متمرکز ما متصل شده‌اند و ۴۵ درصد نازل‌ها به دستگاه‌های POS متصل هستند. بانک مرکزی به PSP‌ها دستورالعملی داده که بر مبنای آن دستگاه‌های پرداخت POS باید آپدیت شوند. همه دستگاه‌ها که به صورت متمرکز در جایگاه های سوخت قرار دارند به نازل‌ها متصل شده و بروز رسانی و آپدیت نیز شده‌اند.»

آذری جهرمی می‌گوید به محض ثبت‌نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می‌دهد تا کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد شود و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم شود. او همچنین اشاره کرد که وزارت ارتباطات، وزارت نفت، بانک مرکزی، ناجا و ثبت احوال در این فرایند مشارکت داشته‌اند.

او همچنین در این جلسه پیش‌بینی کرد که استفاده از زیرساخت‌های دولت الکترونیک برای ثبت‌نام دریافت کارت سوخت یا اتصال آن به کارت بانکی، ۳۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی