ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حضور آمریکایی ها در ماه
علمی

روسیه صحت سفر آمریکایی‌ها به کره ماه را بررسی می‌کند

در سال های گذشته تئوری های توطئه در کشورهای مختلف شیوع بسیاری پیدا کرده اند و حالا روس ها در پی راستی آزمایی یکی از معروفترین آنها هستند. فرود فضانوردان آمریکایی در کره ماه و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

در سال های گذشته تئوری های توطئه در کشورهای مختلف شیوع بسیاری پیدا کرده اند و حالا روس ها در پی راستی آزمایی یکی از معروفترین آنها هستند.

فرود فضانوردان آمریکایی در کره ماه و اساسا ماموریت های صورت گرفته بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ یکی از مسائلی است که برخی صحت آن را زیر سوال می برند. براساس این ادعاها فیلم حرکت فضانوردان بر سطح ماه و سنگ هایی که از آنجا آورده شده همگی ساختگی اند. این تئوری تا آنجا پیش رفته که مجلات، کتاب ها و فیلمی نیز بر اساس آن ساخته شده است. حضور آمریکایی ها در ماهاخیرا «دیمیتری راگوزین»، رییس آژانس فضایی روسیه موسوم به «روسکاسموس» در ویدیویی تاکید کرده که کشور متبوعش صحت حضور آمریکایی ها در ماه را بررسی خواهد کرد. وی قبل از بازدید از شرکت سیستم های فضایی و در پاسخ به سوالی مبنی بر حقیقت داشتن فرود آمریکایی ها در ماه گفت:

ما مساله پرواز به ماه و راستی آزمایی حضور آنها [آمریکایی‌ها] در این کره را دستور کار قرار داده ایم.

اغلب کارشناسان حضور آمریکایی ها در ماه طی سال ۱۹۶۹ را قبول دارند و حتی راگوزین هم رگه هایی از طنز را در سخنانش نشان داد. وی هنگام صحبت در این باره مرتبا لبخند زده و شانه هایش را با بی‌تفاوتی بالا می اندخت.

تردیدهای پیرامون این ماموریت به تازگی در آمریکا روند رو به رشدی در پیش گرفته اما در روسیه همیشه مطرح بوده اند و این مساله چندان تعجبی ندارد چرا که این دو قطب فضایی همیشه با هم رقابت داشته اند.

هنوز مشخص نیست که روس ها با چه ابزاری و برنامه ای در پی بررسی این موضوع هستند اما راگوزین تایید کرده که برای سفر به ماه روی کمک همتایان آمریکایی حساب می کنند. راگوزین به اظهار نظرهای جنجالی معروف است و چندی قبل پیشنهاد کرده بود که از توسعه دهندگان ابزارهای فضایی به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • vahid.irib
    vahid.irib | ۸ آذر ۱۳۹۷

    ماه که جو نداره‌ با کدوم بادی اون پرچم به احتزاز در اومده؟

  • afg
    afg | ۵ آذر ۱۳۹۷

    نرفته بابا.یعنی اون موقع تونسته بره اما بعد این همه سال دیگه نتونسته بره اصلا تو مخیلم نمیگنجه?????

  • TiTAN
    TiTAN | ۵ آذر ۱۳۹۷

    با به اهتزاز در اومدن پرچم کاری ندارم ولی یه نفر ممکنه به من بگه که سایه اون پرچم دقیقا کجاست؟

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۵ آذر ۱۳۹۷

    جفتشون نرفتن و * گفتن.

مطالب پیشنهادی