ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعرفه واردات
تکنولوژی

افزایش احتمالی قیمت آیفون در آمریکا به خاطر تعرفه واردات

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده از احتمال بسیار پایین عقب نشینی از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی روی میلیاردها دلار کالای وارداتی از جمله آیفون و تاثیر نه چندان زیاد آن روی کاربران سخن گفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۲

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده از احتمال بسیار پایین عقب نشینی از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی روی میلیاردها دلار کالای وارداتی از جمله آیفون و تاثیر نه چندان زیاد آن روی کاربران سخن گفته است.

این تعرفه که نتیجه جنگ تجاری با چین است احتمالا به افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت آیفون منجر می شود که از نظر ترامپ مشکل چندانی به دنبال نخواهد داشت: «مردم به راحتی از پس آن برمی آیند».

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرده که قرار است چهار روز دیگر با «شی جینگ‌پین»، رییس جمهور چین نشستی را در باره این تعرفه ها برگزار کنند. هدف اصلی چین در این جلسه متقاعد کردن ترامپ به دست کشیدن از طرحی خواهد بود که از یازدهم دی ماه تعرفه واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را تا ۲۵ درصد افزایش می دهد.تعرفه وارداتدر صورت شکست مذاکرات کالاهای دیگری از قبیل محصولات اپل که بدون تعرفه وارد می شوند نیز مشمول این طرح شده و بهای آنها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند.

با توجه به کارخانه‌های تولیدی بسیاری که در چین واقع شده اند، پیاده سازی چنین طرحی به افزایش قیمت نهایی گجت های زیادی منجر می شوند. ترامپ در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش منفی کاربران به پرداخت هزینه بیشتر برای این محصولات مدعی شد که واکنش ها به میزان تعرفه واردات بستگی دارد و مصرف کنندگان به آسانی نرخ ۱۰ درصدی را تاب می آورند.

ترامپ به کمپانی ها پیشنهاد کرده برای اجتناب از این تعرفه ها کارخانه‌هایشان را به آمریکا منتقل کرده و محصولاتشان را در این کشور تولید کنند. وی در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز با تاکید بر شعار «اول آمریکا» بارها به انتقال صنایع مختلف به این کشور و اشتغال زایی برای کارگران آمریکایی متعهد شده بود و به نظر اعمال تعرفه های سنگین روی واردات نیز در همین راستا قرار دارد.

wsj
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ostad fariborz
    Ostad fariborz | ۶ آذر ۱۳۹۷

    ترامپ یه وطن پرست واقعیه ،نه مثل بعضی ها انگل و فاضلاب

  • enrix
    enrix | ۶ آذر ۱۳۹۷

    خوبی اومدن ترامپ به عنوان خودخواه ترین رییس جمهور آمریکا اینه حداقل بعد از اون هر کی بیاد میفهمه راهی که ترامپ رفت نتیجه ای جز شکست نداره! اعمال تعرفه سنگین برای دیگر کشورا فقط باعث محدودیت زیاد برای کالاهای امریکایی میشه که به ضررشه! رییس جمهور بعدی از همین نقطه ضعف ترامپ برای انتخابات استفاده میکنه

مطالب پیشنهادی