ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قرارداد ارتش آمریکا با مایکروسافت برای استفاده از هولولنز در ماموریت‌های نظامی

هدست واقعیت افزوده هولولنز در حال حاضر توسط ارتش های مختلف در دنیا برای آموزش و تمرین نیروها مورد استفاده قرار می گیرد. اما ارتش آمریکا به تازگی قراردادی با مایکروسافت (سازنده هولولنز) منعقد کرده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

هدست واقعیت افزوده هولولنز در حال حاضر توسط ارتش های مختلف در دنیا برای آموزش و تمرین نیروها مورد استفاده قرار می گیرد. اما ارتش آمریکا به تازگی قراردادی با مایکروسافت (سازنده هولولنز) منعقد کرده که طبق آن، هدست مورد بحث در شرایط جنگی و برای عملیات های نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش بلومبرگ، قرارداد 480 میلیون دلاری ارتش آمریکا با کمپانی مایکروسافت که در راستای به روزرسانی نیروهای نظامی ایالات متحده تنظیم شده، قرار است برای افزایش کشندگی سربازان در میدان جنگ، توانایی تشخیص هدف، تصمیم گیری و درگیر شدن را پیش از آگاهی دشمن از شرایط فراهم کند.

قرارداد ارتش آمریکا با مایکروسافت 480 میلیون دلار ارزش دارد

ارتش آمریکا به منظور تأمین نیاز خود، مناقصه ای برگزار کرد و طی آن از شرکت های غیر نظامی مانند مایکروسافت و مجیک لیپ برای ارائه طرح هایشان دعوت نمود. ارتش برای هدست واقعیت افزوده مورد نظر الزاماتی دارد که عبارت اند از امکان دید در شب، سنجش تنفس و علائم حیاتی، محافظت از گوش ها و پایش ضربات وارده به سر. البته مشخص نیست مایکروسافت چگونه می خواهد الزامات مذکور را در هولولنز پیاده سازی کند.

ارتش آمریکا

لازم به ذکر است که هدست واقعیت افزوده هولولنز هیچوقت به صورت عمومی عرضه نشد و بیشتر توسط شرکت های مختلف به عنوان ابزاری برای تولید، آموزش، بازاریابی و سایر اهداف سازمانی مورد استفاده قرار گرفت. هدست مورد بحث همچنین توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی (تصویر بالا) نیز برای تمرینات خاص استفاده شده است.

جالب است بدانید مایکروسافت تا کنون 5 هزار واحد هولولنز فروخته که حالا با قرارداد ارتش آمریکا برای خرید 10 هزار هدست، رقم فروش آن سه برابر خواهد شد. قیمت هر دستگاه هولولنز نیز برای توسعه دهندگان 3000 دلار و برای شرکت ها 5000 دلار بوده که با توجه به الزامات ارتش و نیاز به پشتیبانی و آموزش در درازمدت، رقم مذکور (با توجه به ارزش قرارداد) برای هر واحد به 48 هزار دلار رسیده است.

گفتنی است قراردادهای اخیر مایکروسافت با برخی سازمان های دولتی مانند اداره مهاجرت، موجب بروز اعتراضاتی در درون شرکت شده. برد اسمیت مدیر حقوقی ارشد شرکت نیز در پاسخ به نارضایتی ها اظهار داشته کارکنانی که با پروژه های دولتی و نظامی مشکل دارند، می توانند حوزه فعالیت خود را تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی