ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زبان آلبرت اینشتین
کسب و کار

ناگفته ها از زبان بیرون آمده آلبرت اینشتین در تصویری که جاودانه شد

وقتی حرف از آلبرت اینشتین به میان آید برخی به یاد نظریه نسبیت او می افتند که در نهایت معادله E=mc2 از رویش ساخته شد و برخی دیگر کشف اثر فوتوالکتریک و کسب جایزه نوبل توسط ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۰

وقتی حرف از آلبرت اینشتین به میان آید برخی به یاد نظریه نسبیت او می افتند که در نهایت معادله E=mc2 از رویش ساخته شد و برخی دیگر کشف اثر فوتوالکتریک و کسب جایزه نوبل توسط وی را در ذهنشان مرور می نمایند. اما بسیاری هم بی درنگ به یاد تصویر خاصی از او می افتند که در آن، این دانشمند زبانش را از دهانش بیرون آورده و به دوربین خیره شده. از آنجا که نابغه کشفیات مهمی در رابطه با عالم هستی انجام داده انتشار تصویر زبان آلبرت اینشتین از او چهره ای اندک کودن را به تصویر می کشد. اما اگر داستان مربوط به این تصویر را بدانید احتمالا نظرتان عوض خواهد شد.

این تصویر که گاردین از آن تحت عنوان یکی از بهترین عکس های خبری شخصیت ها در قرن بیستم یاد کرده در تاریخ ۱۴ مارس سال ۱۹۵۱ میلادی و درست در روز تولد وی گرفته شده. ماجرا از این قرار است که اینشتین مشغول ترک جشن تولد ۷۲ سالگی اش در دانشگاه پرینستون بود که عکاسان او را احاطه می کنند. گفته می شود اینشتین به شدت از لبخند زدن های طولانی مدتش در طول شب خسته بود.

همینکه اینشتین مهمانی را ترک میکند و روی صندلی عقب ماشین بین دکتر فرانک آیدلوت (رئیس موسسه مطالعات پیشرفته دانشگاه پرینستون) و همسرش می نشیند، گروه دیگری از خبرنگاران و عکاسان پیش می آیند. اینشتین فریاد می زند: کافیست. اما آنها به حرف هایش گوش نمی دهند و او را وادار می کنند که زبانش را در میان انبوه جمعیت در بیاورد. Arthur Sasse خبرنگار خوش شانسی است که موفق می شود این لحظه را ثبت کند و از اینشتین عکس بگیرد.

جالب آنکه گفته می شود خود اینشتین بعد از دیدن این تصویر به شدت به آن علاقمند می شود و از عکاسش درخواست میکند ۹ نسخه چاپی از آن را در اختیارش قرار دهد تا در مناسبت های مختلف به عنوان کارت خوش آمدگویی از آنها استفاده نماید. یکی از این عکس ها هم باقی می ماند که اینشتین آن را برای خبرنگاری امضا می کند و در سال ۲۰۱۷ میلادی آن را به مبلغ ۱۲۵ هزار دلار به فروش می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی