ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

jeep-grand-cherokee-trackhawk-races-the-tesla-model-x-in-britain- (3)
خودرو

رقابت شتاب جیپ گرند چروکی ترک هاوک در برابر تسلا مدل X و مرسدس AMG GLC 63 [تماشا کنید]

تردیدی نیست که تسلا مدل X نسخه P100D یکی از سریع ترین کراس اوورهای حال حاضر جهان به شمار می رود. همانطور که پیش تر شاهدش بودید، این کراس اوور الکتریکی توانست در رقابت شتاب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

تردیدی نیست که تسلا مدل X نسخه P100D یکی از سریع ترین کراس اوورهای حال حاضر جهان به شمار می رود. همانطور که پیش تر شاهدش بودید، این کراس اوور الکتریکی توانست در رقابت شتاب مقابل بر رقبای مطرحی همچون لامبورگینی اوروس، مرسدس AMG G63 و رنجرور اسپرت SVR غلبه کند. اما در این رویارویی جای خالی یک شاسی بلند هیجان انگیز احساس می شد و آن مدلی نبود جز جیپ گرند چروکی Trackhawk.
جیپ گرند چروکی
جیپ گرند چروکی Trackhawk از همان موتور 6.2 لیتری V8 معروف گروه فیات کرایسلر که با نام Hellcat شناخته می شود، بهره می برد. این موتور سوپرشارژ با 707 اسب بخار قدرت و 873 نیوتن متر گشتاور یکی از بهترین موتورهای 8 سیلندر جهان محسوب می شود.

برای مقایسه بد نیست بدانید موتور به کار رفته در لامبورگینی اوروس 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن گشتاور تولید می کند، البته این را هم اشاره کنیم که موتور شاسی بلند سریع ایتالیایی ها با 4 لیتر حجم، بسیار کوچک تر از موتور قدرتمند آمریکایی ها است.

با تکیه بر موتور Hellcat، جیپ گرند چروکی Trackhawk قادر است در عرض 3.5 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت برساند؛ همچنین این شاسی بلند قدرتمند مسیر یک چهارم مایل را پس از 11.6 ثانیه و با حداکثر سرعت 289 کیلومتر در ساعت پشت سر می گذارد.

اگر چه چنین ارقامی قطعا برای یک شاسی بلند 2.4 تنی واقعا تحسین برانگیز هستند، اما آیا برای شکست دادن تسلا مدل X نسخه P100D کفایت می کنند؟

برای یافتن پاسخ مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow یک مسابقه درگ ترتیب داده و جیپ گرند چروکی Trackhawk را در برابر تسلا مدل X P100D قرار داده اند.

پیش از تماشای ویدیوی این مسابقه جذاب بد نیست یادآوری کنیم پیشرانه تسلا مدل X P100D در مجموع 772 اسب بخار قدرت و بیش از 1000 نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این پیشرانه توانمند مدل X برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت تنها به 2.9 ثانیه نیازمند است.

tesla model x

این را هم اضافه کنیم به غیر از دو شاسی بلند مذکور، یک دستگاه مرسدس AMG GLC 63S نیز در مسابقه درگ حضور دارد. این کراس اوور آلمانی نیروی خود را از یک موتور توئین توربوی 8 سیلندر به حجم 4 لیتری دریافت می کند. این موتور که در زیر کاپوت چند مدل مختلف اشتوتگارتی قرار دارد، در GLC 63S  می تواند 510 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

چنانچه به هر دلیل امکان تماشای ویدیوی فوق برای شما وجود ندارد، باید بگوییم علی رغم استارت بسیار خوب گرند چروکی Trackhawk و پیش افتادن از بقیه، این تسلا مدل X P100D است که در نهایت با رکورد 11.8 ثانیه زودتر از خط پایان مسافت 402 متری عبور می کند.

jeep-grand-cherokee-trackhawk-races-the-tesla-model-x-in-britain- (5)

جالب اینکه رکورد مدل X فقط 0.1 ثانیه از رکورد گرند چروکی Trackhawk بهتر بود. اگر برگزار کنندگان این مسابقه می توانستند زمان رسمی 11.6 ثانیه را که از سوی فیات کرایسلر اعلام شده محقق کنند، گرند چروکی Trackhawk به عنوان برنده شناخته می شد. البته در مقابل، مدل X نیز توانسته در برخی از رکوردگیری ها، زمان استثنایی 11.3 ثانیه را ثبت کند. به هر ترتیب پس از این دو، کراس اوور اشتوتگارتی ها با زمان 12.1 ثانیه در رتبه سوم ایستاد.

2018-mercedes-amg-glc63-first-drive-review-car-and-driver-photo-696056-s-original

در تست شتابگیری ثانویه باز هم رقابتی میلی متری بین دو شاسی بلند آمریکایی شکل گرفت که در نهایت رای به برتری گرند چروکی Trackhawk داده شد. در تست ترمزگیری نیز بالاخره نوبت به مرسدس AMG GLC 63S رسید تا بر رقبای قدرتمند اما سنگین وزن تر خود غلبه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی