ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تم های رایگان سامسونگ با عرضه اندروید 9 محدودیت دو هفته‌ای پیدا می‌کنند [به روز رسانی]

استفاده از تم های رایگان سامسونگ توسط کاربران همواره یکی از راه های تنوع بخشیدن به محیط کاربری محصولات این شرکت کره ای بوده که حالا در تصمیمی بحث برانگیز، قرار است با محدودیت هایی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۵

استفاده از تم های رایگان سامسونگ توسط کاربران همواره یکی از راه های تنوع بخشیدن به محیط کاربری محصولات این شرکت کره ای بوده که حالا در تصمیمی بحث برانگیز، قرار است با محدودیت هایی مواجه شود.

بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده، کمپانی سامسونگ برای کاربرانی که موبایلشان قابلیت ارتقا به اندروید 9 پای را دارد، نوتیفیکیشن هایی ارسال کرده و اعلام نموده از ابتدای سال 2019، استفاده از تم های رایگان این شرکت با محدودیت 14 روزه مواجه خواهد شد؛ پس از این مدت، تم دستگاه به حالت پیش فرض تغییر می کند.

کاربران همچنین پیش از تغییر تم، دو اعلان دریافت می کنند که یکی 24 ساعت پیش از مهلت تعیین شده و دیگری 10 دقیقه قبل از تغییر آن خواهد بود. به گفته سامسونگ در کنار اعلان های مورد اشاره، پیشنهاداتی برای تم های جدید نیز قرار خواهد گرفت تا کاربران را در انتخاب تم جدید یاری کنند.

البته به نظر می رسد پیشنهادات جدید به تم های پریمیوم و در اصطلاح پولی مربوط شوند چرا که شرکت از محل فروش آنها در فروشگاه گلکسی اپس بخشی از درآمد طراح را از آن خود می کند، در حالی که تم های رایگان هیچ عایدی برای کمپانی ندارند.

سیاست جدید به منظور حمایت از طراحان برای ادامه تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند اتخاذ شده

منطق سامسونگ برای تصمیم اخیر تا حدی زیر سوال است؛ چرا که به اعتقاد این کمپانی، سیاست جدید به منظور حمایت از طراحان برای ادامه تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند و همچنین ارائه خدمات پایدار و رضایت بخش برای کاربران اتخاذ شده؛ در این بین هیچ سخنی از برخی توسعه دهندگان و طراحان که اساساً بخشی از کارهای خود را به صورت رایگان عرضه می کنند به میان نیامده است.

تم های رایگان

لازم به ذکر است که سامسونگ اندروید 9 پای را همراه با رابط کاربری One UI خود عرضه خواهد کرد که تصمیم جدید نیز احتمالاً به منظور افزایش تعداد کاربران رابط مذکور گرفته شده؛ به هرحال تعداد افرادی که حاضرند برای تغییر شکل آیکون ها پول بپردازند، آنقدرها هم زیاد نیست.

با این وجود همچنان چند سوال درباره طرح سامسونگ باقی می ماند: آیا پس از گذشت دو هفته، تم مورد نظر دیگر هرگز برای گوشی کاربر قابل استفاده نیست؟ یا می توان به راحتی آن را دوباره فعال کرد؟ آیا طراحان تم های رایگان هم حق اظهار نظر درباره محصولات خود را دارند؟ اگر مشکل اصلی پایداری خدمات است، چرا استفاده از تم های رایگان برای دو هفته بلامانع خواهد بود و شرکت کلاً این محصولات را از فروشگاه خود حذف نمی کند؟

گفتنی است احتمالاً سامسونگ در آینده نزدیک توضیحات بیشتری را در این زمینه ارائه خواهد کرد.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: 25 آبان 1397]

 

به روز رسانی:

به گزارش وبسایت ANDROID AUTHORITY در آخرین نسخه بتای اندروید 9 (پای) برای سری گلکسی سامسونگ (که با رابط کاربری جدید One UI همراه شده) اشاره ای به محدودیت 14 روزه برای تم های رایگان نشده است. البته این موضوع به این معنی نیست که سامسونگ نمی خواهد محدودیت دو هفته ای را باز گرداند. شاید محدودیت هنگام عرضه نسخه نهایی اندروید پای برای سری گلکسی اعلام شود. حداقل در دوره کنونی می توان گفت که این محدودیت برای تم ها وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • i2sight
    i2sight | ۱ دی ۱۳۹۷

    هر تمی از دو هزار تا دوازده هزار تومنه و برای ۷۰ درصدشون پول حروم کردنه

  • امیر
    امیر | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    سامسونگم دیگه داره شروع میکنه به دوشیدن مشتری ??

  • Mohy
    Mohy | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

    من سامسونگ رو بخاطر همین تم هاش دوسش دارم☹

مطالب پیشنهادی