ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی هواوی
تکنولوژی

صدها شرکت چینی با تحریم اپل به کارمندان خود یارانه خرید گوشی هواوی می دهند

در اواسط آذر ماه «وانژو منگ» مدیر مالی ارشد هواوی به دلیل نقض تحریم های ایران دستگیر شد. چندی بعد، «Menpad» یکی از شرکت های تأمین کننده هواوی به کارمندانش اعلام کرد که در صورت خرید آیفون به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

در اواسط آذر ماه «وانژو منگ» مدیر مالی ارشد هواوی به دلیل نقض تحریم های ایران دستگیر شد. چندی بعد، «Menpad» یکی از شرکت های تأمین کننده هواوی به کارمندانش اعلام کرد که در صورت خرید آیفون به اندازه مبلغ دستگاه خریداری شده جریمه می شوند. اکنون صدها شرکت چینی تلاش می کنند اپل را به نوعی تحریم کرده و حتی برای خرید گوشی های هواوی، به کارمندان خود یارانه دهند.

پس از اینکه دولت ایالات متحده به متحدان خود هشدار داد که از گوشی ها و تجهیزات شبکه هواوی به دلیل نگرانی از جاسوسی مشتریان و شرکت ها استفاده نکنند، بیش از 20 شرکت چینی اعلام کردند که خریدهای خود از هواوی را افزایش می دهند. به گزارش وبسایت Nikkei Asian Review برخی از شرکت ها گفته اند که از 10، 20 و تا 100 درصد از هزینه های خرید یک گوشی جدید هواوی را به کارمندان خود پرداخت می کنند.

گوشی هواوی
وانژو منگ مدیر مالی ارشد هواوی اخیراً با قرار وثیقه و شرط پوشیدن پابند الکترونیکی آزاد شده بود.

یکی از مقامات رسمی دولت چین ادعا کرده که صدها کسب و کار چینی در سراسر کشور پیشنهادهای مشابهی را به کارمندان خود می دهند. گفته شده که برخی از شرکت ها علاوه بر هواوی، گوشی های شرکت ZTE را هم شامل پرداخت کمک هزینه خرید برای کارمندان کرده اند. ZTE دیگر شرکتی بود که مورد قهر دولت ایالات متحده قرار گرفته بود و از واردات تجهیزات آمریکایی به و فروش تجهیزات خود در ایالات متحده منع شده بود. این موضوع در نهایت زیان یک میلیارد دلاری را برای این شرکت به دنبال داشت.

در اقدامی دیگر یکی از شرکت های فروش ماشین آلات در شنژن چین؛ شهری که مقر هواوی هم در آن قرار دارد کارمندانی که آیفون در اختیار دارند را تهدید به مصادره گوشی هایشان و حتی اخراج کرده است. شرکت دیگری به نام «Shenzhen Yidaheng Technology» کارمندانی که اقدام به خرید آیفون کنند را به اندازه مبلغ گوشی جریمه خواهد کرد.

در نهایت چینی ها تلاش می کنند تا به این طریق از ضررهایی که احتمالاً در پی ممنوعیت ها در انتظار هواوی خواهد بود بکاهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • alidl
    alidl | ۶ دی ۱۳۹۷

    خیلی مسخرس که یه سریا هواوی رو بد میدونن بعد اپل میشه عالی
    همین خریدن مداوم اپل باعث شده کلی شرکت درست حسابی مثل سونی و اچ تی تا مرز ورشکستگی برن و اپل هم هرکاری دلش میخواد با تکنولوژی بکنه مثل حذف جک هدفون و آمولد شدن اکثر صفحه نمایش ها و...
    همین خریدنای بدون تفکر و طبق ترند باعث شده تنوع انتخاب کم بشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی