ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

7cd95065-2019-nissan-maxima-21
خودرو

روش جالب نیسان برای سنجش مقاومت رنگ خودرو در برابر نور خورشید [تماشا کنید]

آنسوی مرزها بحث کیفیت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به خاطر فضای رقابتی موجود، شرکت های مختلف سعی دارند محصولاتی بهتر و برتر از رقبا تولید کنند. به منظور دستیابی به این هدف، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

آنسوی مرزها بحث کیفیت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به خاطر فضای رقابتی موجود، شرکت های مختلف سعی دارند محصولاتی بهتر و برتر از رقبا تولید کنند. به منظور دستیابی به این هدف، خودروسازان آزمایشگاه های گوناگونی دایر کرده اند که در هر یک از آنها، اجزای یک خودرو در شرایطی مشابه با شرایط واقعی به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

نیسان یکی از این خودروسازان است که دارای چند مرکز تست بوده و هر از چند گاهی با تهیه کلیپ هایی جالب برخی از مراحل مربوط به ارزیابی اجزا و قطعات را به نمایش می گذارد. در یکی از آخرین ویدیوهای این چنینی، نیسان به جزئیاتی درباره نحوه تست رنگ قطعات خودروهای تولیدی خود اشاره کرده است.

نیسان

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، مهندسین نیسان در میشیگان از یک جعبه عجیب برای تست دوام و عمر رنگ اجزای خودرو استفاده می کنند. این جعبه Xenon Weather-Ometer نامگذاری شده و برای شبیه سازی نور شدید خورشید کاربرد دارد.

nissan-sun-box-interior

به گفته نیسان می توان همزمان 100 نمونه از قطعات رنگی را بطور همزمان با XWO آزمایش کرد. از آنجایی که این جعبه به صورت 24 ساعته کار می کند، در مقایسه با روش سنتی (قرار دادن اجزا در زیر نور مستقیم خورشید) زمان تست به نصف کاهش می یابد.

برای شبیه سازی نور خورشید در XWO از یک لامپ زنون 4000 واتی بهره گرفته شده است. این لامپ اشعه فرابنفشی با طول موج مشابه با نور خورشید از خود ساطع می کند. چیپ هایی که باید ارزیابی شوند، بر روی یک جسم کره ای بزرگ قرار می گیرند. این کره به آرامی می چرخد تا چرخش زمین نیز شبیه سازی شود.

nissan-paint-samples-in-box

آقای Doug Prytula یکی از تکنسین های نیسان در بخش تست بدنه و شاسی نیسان در این باره گفته:

علاوه بر تست های سخت در شرایط واقعی، این وسیله به ما اجازه می دهد شرایط محیطی دشوارتری را ایجاد کنیم. از این طریق ما یک گام بیشتر بر می داریم تا نسبت به استانداردهای مورد انتظار نیسان، اطمینان حاصل پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • admiral_v
    admiral_v | ۴ دی ۱۳۹۷

    جالبه بدونین تست های زنون و door slamming که در فیلم میبینین در آزمایشگاه ایران خودرو هم انجام میشه ولی اغلب موارد به نتایج اهمیتی داده نمیشه در

  • admiral_v
    admiral_v | ۴ دی ۱۳۹۷

    جالبه بدونین تست های زنون و door slamming که در فیلم میبینین در آزمایشگاه ایران خودرو هم انجام میشه ولی در اغلب موارد به نتایج اهمیتی داده نمیشه

  • admiral_v
    admiral_v | ۴ دی ۱۳۹۷

    جالبه بدونین

مطالب پیشنهادی