ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله سایبری
تکنولوژی

حمله سایبری انتشار روزنامه‌های آمریکایی را مختل کرد

حمله یک بدافزار به سیستم چاپ و توزیع روزنامه های آمریکایی باعث اختلال در چاپ نشریه های معتبری همچون «وال استریت ژورنال» شده است. بدافزارها در سال اخیر به سلاحی برای حمله به تاسیسات زیربنایی نظیر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

حمله یک بدافزار به سیستم چاپ و توزیع روزنامه های آمریکایی باعث اختلال در چاپ نشریه های معتبری همچون «وال استریت ژورنال» شده است.

بدافزارها در سال اخیر به سلاحی برای حمله به تاسیسات زیربنایی نظیر بیمارستان ها، بانک ها و مراکز دولتی تبدیل شده اند و حالا نوبت به نشریات رسیده است.

بدافزار مهاجم ابتدا به سیستم های چاپ کامپیوتری «تریبون پابلیشینگ» نفوذ کرده که توسط روزنامه های «یونیون تریبون»، «نیویورک دیلی نیوز» و «تایمز» مورد استفاده قرار می گیرد.

این بدافزار سپس به سیستم های حیاتی انتشار روزنامه های معروف از جمله برخی نسخه های وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز نیز گسترش پیدا کرد. حمله سایبری

به گفته «ماریسا کولیاس» سخنگوی تریبون پابلیشینگ بدافزار به سرعت خود را در سیستم های اداری، چاپ و نشر پخش کرده و همین مساله کل سیستم را زمین گیر کرده. علی رغم تلاش فراوان تیم های فنی این نشریات مشکل به قوت خود باقی ماند و به همین خاطر انتشار آنها با تاخیر مواجه شد.

«جو روبیدوکس»، مدیر توزیع تریبون پابلیشنیگ نیز تاکید کرده مشترکانی که روز گذشته نسخه چاپی را دریافت نکرده اند امروز همزمان دو نسخه شنبه و یکشنبه را تحویل خواهند گرفت.

به گفته این نشریات تا کنون شواهدی از به سرقت رفتن اطلاعات مشترکان یا سوءاستفاده از دیتای مخاطبان مشاهده نشده است.

مطبوعات ایالات متحده از پرمخاطب ترین روزنامه های جهان به شمار می روند و کوچکترین اختلالی در آنها واکنش های زیادی به دنبال خواهد داشت. نفوذ این بدافزار به سیستم های ژورنالیستی این کشور آنقدر اهمیت داشته که وزارت امنیت داخلی این کشور نیز از پیگیری دقیق موضوع خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir big
    amir big | ۹ دی ۱۳۹۷

    به آمریکا چقدر زیاد حمله سایبری میشه

مطالب پیشنهادی