ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی یارباکس؛ اپلیکیشنی برای حمل سریع و ارزان بارهای بین شهری

صبح امروز خبر آغاز به کار استارت آپ حمل و نقل بین شهری مرسولات پستی با عنوان یارباکس منتشر شد. این استارت آپ که با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی و چینی آغاز به کار کرده است ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

صبح امروز خبر آغاز به کار استارت آپ حمل و نقل بین شهری مرسولات پستی با عنوان یارباکس منتشر شد. این استارت آپ که با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی و چینی آغاز به کار کرده است بزرگترین استارت آپ مربوط به حوزه حمل و نقل بین شهری مرسولات پستی است.

مجری سامانه یارباکس در این خصوص توضیح داد که این استارت آپ قصد دارد مشکلات پیش روی حوزه حمل و نقل و روند سنتی جابجایی مرسولات و کالاها را از بین برده و با کمک دانش روز دنیا در این زمینه تحولی را در داخل کشورمان پایه گذاری کند. سرمایه گذار استارت آپ مذکور شرکت سرمایه گذاری ایران- چین با بیش از 20 سال سابقه همکاری است.

یک گروه فنی و نرم افزاری و یک مجموعه با تجربه و دارای زیرساخت های کامل در حوزه حمل و نقل مسئولیت توسعه و پایه گذاری یارباکس را برعهده گرفته و از حدود 6 ماه پیش عملیات آماده سازی آن را آغاز کرده و ظرف مدت زمان کوتاهی این استارت آپ را به مرحله بهره برداری رسانده اند.

یارباکس

بنا به گفته های محمد گلوی مدیرعامل شرکت چابک گستر مبین  که با برند یارباکس فعالیت می کند، ایده اولیه مربوط به این استارت آپ در حدود 4 سال پیش شکل گرفته که با توجه به محدودیت های تجاری بهره برداری آن تا امسال به طول انجامیده است. شرکت چینی سرمایه گذار در این زمینه بسیار مشتاق بوده و به دنبال انتقال هرچه بیشتر و سریعتر دانش فنی و تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری خود به داخل کشورمان است.

در خصوص حوزه فعالیت یارباکس گفته می شود که این استارت آپ به دنبال ارائه خدمات در سراسر کشور با هدف جابجایی بهینه و کم هزینه کالاست. گلوی در خصوص کیفیت، هزینه و حوزه فعالیت یارباکس توضیح داد که

استارت آپ مذکور ماموریت ارسال، دریافت و تحویل مرسوله های پستی را انجام می دهد و در شروع کار با تمرکز بر روی 77 شهر بارخیز ایران از مبدا تهران و بالعکس فعالیت های خود را آغاز و تا سال آینده تعداد شهر ها را به بیش از دو برابر افزایش خواهد داد.

تمرکز یارباکس بر روی حمل و نقل خرده بار بوده و مدیران این مجموعه تلاش می کنند که زمان، هزینه و کیفیت زندگی مردم را مدیریت کرده، و به سمت هوشمندسازی شهرها حرکت کنند. تغییر رویکرد از روش سنتی به سمت متدها مدرن و سریع از جمله اهداف این این استارت آپ است.

طلایی بودن فضای استارت آپی کشور، خلاءهای گسترده در حوزه حمل و نقل کالا، استقبال بالا از تکنولوژی ها و اپلیکیشن های جدید در حوزه های مختلف در داخل کشور و دسترسی 70 درصد مردم به اینترنت از جمله عواملی است که سبب اشتیاق بالای سرمایه گذار چینی برای ورود به این حوزه در کشورمان شده است. 

گفته می شود درحال حاضر شرکت یارباکس 100 پرسنل دارد که به شکل مستقیم کار می کنند و هدف این است که 200 فرد دیگر در حمل ونقل درون شهری به کار گرفته شود. این استارت آپ به دنبال آن است که طی 3 سال آینده 20 هزار اشتغال ایجاد کند. ورود حداقل دو هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به داخل کشور ظرف 2 سال آینده و ارسال بسته به دیگر کشور ها از جمله چین از دیگر اهدافی که مدیران یارباکس آن ها را دنبال می کند. به علاوه بیمه ایران نیز در خصوص بیمه مرسولات پستی با این استارت آپ همکاری خواهد کرد.

محمد گلوی در خصوص کارایی اپلیکیشن مربوط به این استارت آپ نیز توضیح داد که در این اپلیکیشن امکان رزرو برای کاربران فراهم خواهد بود و آنها می توانند هزینه خدمات حمل و نقل را به سه روش پرداخت در مبداء، پرداخت در مقصد و یا به صورت آنلاین پرداخت کنند. کاربران می توانند از درب منزل یا محل کار مرسولات خود را در سریعترین زمان ممکن و با هزینه ای بسیار کمتر نسبت به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به شهرهای مختلف ارسال می کنند
براین اساس اپلیکیشن یارباکس از طریق برنامه های بازار و سیب اپ و سایت رسمی این شرکت به آدرس اینترنتی www.yarbox.co در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شیوه کار نیز بدین ترتیب است که یار باکس در واقع مکمل مدرن سیستم سنتی حمل نقل بار با اتوبوس و هواپیما محسوب می شود و وظیفه جمع آوری مرسوله های تحویلی مشترکین و حمل آن ها به مقصد را بر عهده می گیرد. مدیران یارباکس مدعی خدمات دهی سریعتر و ارزان تر و امن تر نسبت به روش رایج ارسال مرسوله های پستی هستند.
حال باید منتظر ماند و دید که این اپلیکیشن تازه که از تجربه فعالیت در فضای سنتی (حمل بار به وسیله اتوبوس و هواپیما به شیوه مرسوم) نیز برخوردار است، می تواند نام خود را در فضای پر رقابت فضای استارتاپی کشور مطرح کند یا خیر.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۱ دی ۱۳۹۷

    خیلی خنده داره
    رونمایی از اپی که نیست :))))

مطالب پیشنهادی