ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فعالیت های اینترنتی
تکنولوژی

آمار تکان دهنده از فعالیت‌‌های تقلبی در اینترنت

بخش بسیار بزرگی از فعالیت های اینترنتی به صورت تقلبی درآمده و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، اینترنت به دنیایی کاملا جعلی سقوط خواهد کرد. در پی محرز شدن کلاهبرداری چند میلیون دلاری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

بخش بسیار بزرگی از فعالیت های اینترنتی به صورت تقلبی درآمده و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، اینترنت به دنیایی کاملا جعلی سقوط خواهد کرد.

در پی محرز شدن کلاهبرداری چند میلیون دلاری سرویس های تبلیغاتی 3ve و Methbot و استفاده از بات برای افزایش بازدیدها، نیویورک تایمز با انجام مطالعه ای به بررسی دقیق میزان تقلبی بودن فعالیت های اینترنتی پرداخته است.

بر اساس این گزارش رشد سایت ها و صفحات تبلیغاتی که میزان خاصی از بازدید برای یک صفحه یا محصول را تضمین می کنند در کنار مواردی دیگر باعث شده که ۴۰ درصد فعالیت ها در اینترنت توسط بات ها صورت بگیرند. فعالیت های اینترنتیرسوایی کمبریج آنالیتکا نشان داد که گروه های سیاسی برای دسترسی به اطلاعات آنلاین کاربران حاضر به پرداخت مبالغ هنگفت به شبکه های اجتماعی هستند و این در حالی است که بسیاری از صفحات توییتر، فیسبوک و غیره توسط بات ها اداره می شوند که حتی سیاست را هم به سمت تقلبی و فیک بودن کشانده است.

علاوه بر این چشم و هم چشمی اینترنتی باعث شده خود ما هم فیک باشیم. فارغ از اینکه افراد تنها خوشایندترین لحظات زندگی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، حاضرند برای دریافت لایک بیشتر از دوستان و آشنایان تصاویر و مطالب آنها را لایک کنند و این درحالی است که نظر واقعی آنها اغلب چیز دیگری است.

اگرچه این مساله در مورد همه صدق نمی کند اما به نظر می رسد کاربران به صوتی فزاینده در دنیایی تقلبی فرو رفته اند که توسط اینترنت به صوت عام و به شکل خاص توسط شبکه های اجتماعی ایجاد شده است.

حل این مشکل نیازمند اصلاحات فرهنگی و سیاسی در سیلیکون ولی و سراسر جهان است و در غیر این صورت با اینترنتی مواجه می شویم که در افراد فیک، کلیک های تقلبی و سایت های جعلی غرق شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی